... små överraskningar ...

... fick ett telefonsamtal från en psykiatriker på öppenpsyk. Han hade fått en av mina lappar som jag lämnat via receptionen till dels min s.k kontaktperson och dels till hennes chef. Med lite tråckel lyckades vi hitta en tid redan nästa vecka för att diskutera biverkningar och ev. fortsatt medicinering. Jag frågade varför man inte kan boka tid direkt hos läkarna och anledningen till detta skulle vara att kontaktpersonerna är lättare att få tag i. Jag gapskrattade och sa att det har varit lättare att få tag i dig som jag inte ens sökt, än min kontaktperson som jag försökt få kontakt med sen augusti. Tokigt det kan bli! Anledningen till att han fått lappen var att det stod "medicinfråga" på den... då skiter alltså kontaktpersoner och chefer i det. Slutet verkar bli gott iaf... eller det ser vi nästa vecka.

... så har min son installerat ett nytt tangentbord och en urläcker rosa mus åt mig... men det blev problem direkt förstås. Båda behöver en varsin USB-ingång och det har vi... men när jag skulle in på Handelsbanken blev det problem för den dosan behöver oxå en USB-ingång. Så jag har legat på golvet och stoppat i och dragit ur tangentbord och mus i omgångar för att kunna föra över lite pengar. Nog måste det väl finnas nån form av grenkontakt till USB? Ska be sonen kolla det snarast för annars blir det bökigt med både bankaffärer och foto-överföringar...

Nu ska jag sätta mig och knyppla lite "Tittin". Det kryper myror ända från huvudet och ner i benen och emellanåt lägger sig ett grått moln i hjärnan. Men hepp hepp, finns det dåliga dagar så vet man att det finns bra dagar oxå. "Foten i kläm? Jajamensan!"

Kommentarer
Postat av: Snurran

Det finns något som heter USB-hub, som är en slags "grenkontakt"

2009-11-12 @ 17:08:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Ia

Jo då...det löser sonen ;)

2009-11-12 @ 18:15:08
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni har så rätt tjejer! Jag frågade sonen om en grenkontakt för USB-kablar... och han köpte en. Jag tror jag kan plugga i den själv, kanske ;O) Jag har inte provat än. Annars är han hemma ikväll! Jag är för lat för att orka sätta mig in i denna tekniska värld. Jag leker och sonen får fixa så allt funkar! En bra fördelning tycker jag :D

2009-11-12 @ 19:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0