Mer nrj ...!

Dags för en liten avrapportering efter morgonens tjoande om listor, känns det som. Här hemma ser det inte ut som jag gjort ett handtag idag heller. TV-rummet är fint, känns fräscht, men resten ... gah...! Anledningen till att jag gnäller och känner krav att ta itu med saker och ting är att vi under våren och sommaren röjt ur våra två sommarställen som gubben och jag haft med hans bror respektive mina syskon... och allt är lagrat överallt där det finns utrymme för det. En del har vi tagit till vårt nya sommarhus, vårt paradis som vi håller på att rusta upp, men allt vill vi inte ha där, det finns inte plats och nåt nytt vill man ju ha dit oxå. Men ta t.ex lakan och handdukar, detta har vi i överflöd nu. Likaså porslin och en del möblemang, för att inte tala om plickplock, prydnadssaker ushiamej vad man samlar på sig! .... det är som att kliva runt i tuggummi när man ska ta itu med det... Madrasser i vardagsrummet, lådhurts med allsköns plotter i hallen... och så borde jag tagit itu med garderoberna och sorterat ut gamla vinterkläder och liknande för länge sen, men det har jag inte, min hälsa har varit ur-risig under vinter och vår, först nu under sommaren har jag börjat komma igen lite.

Nå, efter att har badat sköldpaddorna och gett alla djuren mat imorse, samt ringt Bredbandsbolaget om vårt trasiga modem, satte jag full fart innan jag hann känna efter hur jobbigt allt är. Jag rensade ur handarbetskorgen från garn och färdiga arbeten, gick igenom alla påsar i köket innehållandes allt från djurens tillbehör (som åkt fram och tillbaka mellan hemma och landet, likaså påsen med sodastream-smaker och t.o.m en påse returflaskor dök upp. Tog itu med post/reklamhögen på köksbordet och fick undan den, nu är det bara en hög på diskbänken kvar. Tog reda på de fem maskinerna rentvätt som jag tvättade igår. Det är mycket gamla lakan från sommarhusen, som sagt, och nu har jag gjort en egen säck för lakan som ska slängas/sparas tills jag kommer åt att väva trasmattor av dem, bestämmer mig gör jag sen... men nu är de snart undanstuvade iaf. Tvätthögarna fick mig att rensa ur tros-, BH-, strump- och pjamaslådan så nu får sommarens nyinköpta plagg plats istället. Tvättat tre nya tvättar och nu är det bara en lakanstvätt kvar sen... Sen unnade jag mig att åka till Sickla och köpa en lampslinga som jag blev så förtjust i igår. Gubben tycket den var gräslig, men nu ligger den på TV-rummets fönsterbräda och jag hoppas han ska tycka det är fint. Jag ringde ungarna på väg till Sickla för att höra om de skulle stanna kvar hos pojk- resp. flick-vän, och det skulle de iof, men jag fick med mig dem till Sickla för att titta på skor till bröllopet. Hemmavid gjorde jag sista rycket och städade ur skafferierna... men som sagt, skafferier, klädlådor, tvätt- och posthögar har tagit hela dan och när man stängt skåp och lådor syns inte att man gjort ett endaste dugg. Därför är jag extra nöjd över den nya lampslingan som ligger och lyser på fönsterbrädan, den syns iallafall!


Kommentarer
Postat av: Snurran

Den pryder sin plats, tycker iallafall jag! :-)

2009-09-06 @ 11:18:28
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0