Pollenallergi?

Undrar om jag måste lägga ytterligare ett elände till allt annat?! För tre dagar sen köpte jag nåt receptfritt allergipreparat på apoteket för vänsterögat rinner och kliar samt mina nys-attacker har varit mer än grymma. Sen dess har jag varit supertrött, det kan ju bli så med antihistaminer... Nå, ögat kliar inte längre och jag nyser inte överdrivet längre... men ögat är fortfarnde rött och svullet... och jag är trött, så trött. Inatt somnade jag vid 22 och vaknade av väckarklockan kl 10.00. är så trött på att sova bort livet... Men än har jag inte gett upp. "De" säger att vi just nu har en riktig pollenbomb och mitt immunförsvar är ju nedsatt, så det kan vara nåt tillfälligt, hoppas hoppas hoppas jag!

Nåväl, jag är vaken nu ... men inte mer än så. Ragnar fick följa med ut till skogskanten och plocka kärs och maskrosblad till marsvin och sköldpaddor. Han tycket det var lite läskigt... men jag tror det är viktigt att han ser omgivningarna så han vänjer sig vid att vara under bar himmel och att han får en möjlighet att hitta hem om olyckan skulle vara framme.



Bekki kom iväg till skolan idag, hon har varit hemma med "sandpapper" och ont i halsen i två dagar. Monica är på Medborgarkontoret och skriver in sig i Sverige just nu, hon är fortfarande folkbokförd i Oslo. Jens och Sandra ska vara barnvakt åt Justin för Bella börjar jobba idag. Janne har åkt för att köpa virke till altanen på Sanda... Själv ska jag ta och gräva lite i nån garderob för att hitta nåt att ha på jobbet. Idag tänkte jag följa med till Stureby och sjukhemskyrkan...

Kommentarer
Postat av: NettAnn

säkert har du allergi

jag tillhör dom som har allergi mot pollen,gräs,pälsdjur,rök,damm,mögel.pencillin,antibiotika,vitlök och kvalster.du ska be din läkare om nasonex spray,den är jättebra.hostar du o får allergisk astma är bricanyl bra.men i tablett väg måste jag rekomendera KESTIN,det är receptfria jättebra tabletter som du INTE blir trött av.claridra gör mej till en sömngångare.kestin är helt annorlunda o du kan ta 2 om dagen av den.prova!

kram

2010-04-28 @ 19:52:07
URL: http://vinterblomman.bloggspace.se/
Postat av: Gunilla

Tack NettAnn! Jag brukar använda Kestine när jag reagerar på vissa hundraser... men jag hade hoppats att det jag nu köpte skulle hålla längre, man tar en tablett om dygnet... men rackarns vad TRÖTT man blir. Kestine är nog bäst ändå!

Kramis

2010-04-28 @ 19:55:33
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0