Kärt besök!

Idag har jag varit hos läkaren. Han skrev ut mer morfinpreparat till mig och skrev ett intyg att resan till Gran Canaria inte var nåt hinder för min rehabilitering, snarare tvärtom. Det som är jobbigt just nu är att tänka 6 timmar flyg, därav nya receptet på morfin. Annars blir nog värmen och badandet mer rehab än att ligga här i sängen och vandra fram och tillbaka i hallen. Sen ska vi vid nästa besök prata bantning som går ihop med hypothyreosen. Det ser jag fram emot!

Sen kom Linnéa, Ängla och Thyra på besök. Ängla har varit bekymrad över min rygg, hon har tillochmed ringt upp mig och frågat om jag har ont och kramat telefonen för att trösta mig. Hon är för go, den tjejen. Idag kröp hon omgående upp i min säng och tillbringade i stort sett hela eftermiddagen med mig där. Först ritade hon i sin nya målarbok, sen bäddade hon ner min dalahästar och lite gosedjur i sängen, vi gömde oss för monster under täcket, hon klädde på mig sina ytterkläder och så gosade vi förstås.



Ragnar älskar ju ungar så han fick vara med ute en del och det kändes gott för samvetet. Just nu fixar jag inte hans bus-streck själv eftersom han vet att jag är lite ofärdig och snabbt sätter sig i gardinstången när han gör ofog.




Lite spännande var det att mormor åt liggande i sängen. Och när min mamma ringde gick jag fram och tillbaka i hallen och "tränade", hela tiden med Ängla bakom mig som en liten svans. Jag undar vad hon tänker, lillan. Vi tillät oss att vara slöa och bara hänga i vardagsrummet. Thyra har tagit hand om sin mamma och Ängla har tagit hand om mig. Linnéa hade med sig laxburgare med fetaostyoughurt och gjorde klyftpotatis och ungsbakade tomater. Ett riktigt konstverk har jag fått. Igår målade Ängla "krya på dig-kottar" till sin mormor! Den målningen fick jag idag.



Bekki tog hand om disken och bakade kladdkaka med Ängla. När vi smakat den åkte lilla familjen hem.

Jens och Sandra kom hem från sina jobb. Först Jens som skottat snö mellan 01.00-06.00 och sen jobbat på verket 07.15-16.00. När han ätit åkte han och hämtade Sandra som skottat snö i ca 16 timmar. De var bra trötta, ingen sömn sen 6-tiden igårmorse. Nu hoppas jag att de får fyra bra sovtimmar för vid midnatt blir det skottning igen. Hur länge Sandra får jobba inatt vet vi inte, men Jens har samma schema som idag. Hoppas de ska orka, de har fått tre nätters skottar-jobb och Jens har dessutom fått tre dagars jobb på verket, vi vet inte om någotdera blir nån fortsättning eller om det är slut sen. Lite pengar i fickan blir det iallafall.

Örnen gjorde jag klar igår, har redan börjat på en ny. Ängla har suttit bredvid och intresserat tittat på... nu ska jag fortsätta en stund till med den.

                     
                      http://www.be-stitched.com/tattingpatterns.asp kommer bilden ifrån

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh vad kul det var! Vad underbara barnen var och det var mysigt att mysa med dig och Ragnar också, tyckte han skötte sig bra faktiskt! :) Maila gärna bilderna sen :D Puss

2010-01-28 @ 21:19:44
Postat av: Linnea

Åh nej jag glömde Ängeln! :(

2010-01-28 @ 21:22:43
Postat av: __Bavaria__

Hoppas ni får en trevlig semester :)

Och att ryggen skärper till sig.



Kram!

2010-01-28 @ 22:19:15
Postat av: NettAnn

haha festliga bilder!Ut o resa igen?ha en safe trip.

kram

2010-01-29 @ 01:46:56
Postat av: Vivvi

Fy vad söt Ängla är! Jag vill bara låna båda barnen och krama dem sönder o samman!! :D

2010-01-29 @ 17:27:28
Postat av: Gunilla

Ja, de är bara sötast i världen helt enkelt!

2010-01-30 @ 14:53:24
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0