Inget läsande alls

Nej, får inte stressa upp mig. Prioriterade fel, vilket får bli en lärdom. Satt för länge vid datorn imorse, sen visade det sig att jag missuppfattat dottern och kvällens biobesök... hit och dit och dit och hit ... en lång promenad i ösregn (ofrivilligt förstås, det började ösa när vi var längst bort hemifrån). Hem och duscha, sen fick jag mess från Monica att hon var på väg och jag fick rappa på...

                 
                  Friterad glass med mangosås

Monica och jag möttes i Högdalen strax efter tre och blev kvar på Skebohof i fyra timmar. Janne hämtade oss efter sitt arbetspass. Precis hur mysigt som helst, god mat och massa bra prat! Nåt läsa blev det inte, men annat värdefullt! Just nu har jag tappat alla prioriteter på att lyckas i arbetslivet och att göra karriär, allt handlar om min hälsa och min familj och det känns bättre än på länge. Jag vet inget om min närmsta framtid och det är okej, jag trivs och är glad! Två personer har på kort tid frågat om jag gått ner i vikt... med ett BMI på 38 (=övervikt) tror jag inte ett ögonblick på att mina fyra kilos viktminskning syns, det måste vara min hållning och livsglädje. Livet är spännande och jag törs göra nåt nytt. Kanske inte det bästa valet, men det duger ändå.

Monica och jag har gått ut en kvällsprommis med Bamse... hon har lagt sig, Janne oxå... undrar om jag törs lita på att Jens orkar ta ut lille Bams en kortis när han kommer hem eller om jag ska gå själv... jag tror jag går själv så blir det bonus om Jens gör det oxå. Imorgon tänker jag inte ens planera att läsa en enda rad. På kvällen måste jag sortera upp de böcker som ska lämnas tillbaka till högskolan...

Kommentarer
Postat av: Snurran

har skebohof fortfarande kinabuffé eller är det ändrat? Det var länge sedan jag var där nu.. Vi gick ju ofta dit med jobbet förr, men de verkar ha tröttnat på stället.. Fyra kilo kan nog visst synas, om man blir lite smalare i ansiktet så märks det ju direkt och det är väl oftast där det kommer först - sist blir man av med mag-helvetet, strax efter att tuttarna rök ;-D

2010-09-18 @ 21:49:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Lelleplutt

Klart det är din nyfunna livsglädje, samma sak händer mig nu hela tiden trots att jag t o m vägde mer än vanligt ett tag. Man får en annan hållning en annan utstrålning när man mår bra. Älskar dig och är så glad för din skull. Själv sitter jag och trånar heeeela dagarna haha. Förälskelse är en bra medicin mot det mesta. Kramis

2010-09-19 @ 09:29:51
URL: http://lelleplutt.blogg.se/
Postat av: Guggelutt

Skebohof har en asiatsk buffé på helgerna, men det var ny personal! Det var ett par år sen jag var där sist...

Imorgon är det vägning, fick panik och TVÅ portioner fiskgratäng! Jag som varit så duktig. Ska kanske sluta väga mig ett tag och bara må bra!

Kram på er

2010-09-19 @ 20:49:12
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0