Mörkrädd?

Nej, det kan jag inte påstå... men jag skulle vilja veta vad det är som Bamse reagerar på när vi går kvällssvängen härnere på Sanda. I fredagskväll vid 21.00 gick jag en längre sväng med honom för det var månklart och inga problem att se vart man gick, men när vi kom till en mörkare sväng trampade han mig runt fötterna så jag var tvungen att ta upp honom och bära honom en bit... Andra kvällen stötte vi på grannen med lagotton Kasper, men då var det Kasper som helt plötsligt "frös" och stirrade ut i mörkret, Bamse var alldeles för upptagen med att försöka få Kasper i lektagen för att bry sig om nåt annat. Och så igår hann jag inte så långt förrän Bamse inte ville gå längre, han var orolig och skällig och när vi kom hem studsade både han och jag när ett gällt och utdraget "ooouuiiiiii..." lät från vägen där vi precis gått. Jag är rätt övertygad om att det är en räv... jag är inte rädd för rävar... men jag antar att de kan skada Bamse? Men skulle de gå på honom om jag är med? Men jag ser ju inte ett skvatt när solen gått ner! Vad som är lite otäckare är att man sett vildsvin härnere i krokarna... dom är jag nog mer rädd för... jag ska nog ta reda på lite mer om rävar och vildsvin innan jag går längre promenader med Bamse härnere för mörkret här är verkligen kompakt (om inte månen lyser).

                      
                       (bilden hämtad från google)


(bilden hämtad här)

Janne har åkt till jobbet, Bamse väckte mig först vid 9.00 så nu är vi sena i starten. Bamse har fått gå en längre sväng och alla är vi utfordrade. Nu väntar ett par kapitel islam!

Kommentarer
Postat av: Ia

Du behöver knappast vara orolig att de ska gå på Dig och Bamse om de är vid sina sinnens fulla bruk! Vildsvinen hör Dig på långa vägar och försvinner...de är ljusskygga varelser ;)



Sen finns det naturligtvis alltid undantag!!



Kram Ia

2010-09-28 @ 09:09:33
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0