Lilla Tistronskär

                
                  Några centimeter fot... kan det bli sötare?

Idag har vi lämnat Ljusterö. Jens sov över hos oss i båten och åkte sen hem. Vi fortsatte ut mot havsbandet och tillbringade några fantastiska timmar på en kobbe invid lilla Tistronskär:

                      
                       
                            På spaning efter farliga måsar!

Bamse jobbade sig trött kan jag lova. Han jagade ön fri från måsar och det var ett hårt jobb. Han sprang och sprang och fick tilllslut spatt och överföll mina tröjarmar. Sen somnade han en stund, sen full fart igen. När vi sen lämnade Tistronskären till förmån för en natthamn i lä, somnade han djupt, först i min famn, sen på sin kudde på golvet. Vi har kunna kliva över honom gång efter annan utan att han ens rört en fena!



Var vi ligger inatt har jag glömt namnet på, men vi rör oss i trakterna av Sandhamn och Möja... Janne är ute med Bamse på en ö som kryllar av flygmyror, men vi räknar med att de svärmat klart imorgon.

Vi njuuuuter! Gör nu detsamma alla ni därute!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Underbara bilder. Jätteroligt att följa med er på er tur i skärgården!

2011-08-10 @ 12:36:39
URL: http://maralutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0