Pass

Har varit och beställt nytt pass idag... Mitt gamla skulle räcka över ett år till men hade lossnat i ena plastfogen. Jag var och fixade hår och ögonbryn för jag skulle ordna ett nytt pass innan jag åkte på ökenvandringen i Egypten... men det blev ju inget. Håret är fortfarande hyfsat i ordning och innan jag gav mig av till Polisen så noppade jag ögonbrynen och sminkade mig! Passet gäller ju i fem år så man vill ju se så bra ut som det går ju.

Jag hade kunnat få ett nytt pass gratis eftersom det inte hållt tiden ut, men om jag åker till Egypten i slutet av året så måste passet vara giltigt minst 6 månader så jag tyckte det var lika bra att beställa nytt. Polisen makulerade mitt gamla men jag ville behålla det för jag har ju några roliga stämplar i det!

                   
Warsawa står det. Men vi fortsatte till Krakow. Det var när jag sjöng i Kammarkören och vi skulle åka till Polen på kör-resa i maj 2002. Det var verkligen en minnesvärd resa! Den första resan med detta pass, jag fixade det precis innan vi skulle åka. Sen har det varit med om mycket, men det är ju inte i alla länder man får stämplar :O(

                     
Janne och jag firade vår 10-åriga bröllopsdag med att åka till Phuket i Thailand i december 2002.

                      
Här har vi först stämplarna in och ut ur Filippinerna 2004. Jag fick stipendie från SIDA för att åka dit och skriva min
C-uppsats om hur NGO´s jobbade med sexuellt utsatta barn i Manila-området. Min uppsatskompis blev gravid och stannade hemma och skrev bakgrund medan jag skötte intervjuandet i Filippinerna.

Det andra är visumet till Etiopien 2006. Jag följde med min syster, hennes make och son för att hämta hem deras adopterade son från Addis Abeba.

                    
Stämplar och visum till Tanzania 2007. Det var upptakten till biblioteksprojektet i Spånga församling.

                     
Sist men inte minst... och det färskaste avtrycket i passet, resan till Egypten 2008. Vi var en grupp diakoner som åkte ner och hälsade på Koptiska kyrkan. Vi var lite här och där i norra Egypten - Kairo, King Marioutt, Port Said.

Det har varit fler resor än så under dessa 9 år, men som sagt, de har inte lämnat avtryck i detta pass. Nu får vi se vad som kommer att synas i det nya passet. Första resan är planerad till Paris och andra till Mallorca, de kommer att vara osynliga...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0