Dagen efter...

En lugn dag. Bamse skällde kl 3 inatt så då var jag ut en sväng med honom. Vaknade igen vid 8 men gick upp först kvart över 9. Bamse hade gjort vad han skulle klockan 3 så vi åt frukost innan vi gick ut en längre promenad. Har hittat en ny och lite längre runda på ca timmen. Vi börjar i Älvsjöskogen, kommer ut på gatorna i Stuvsta och avslutar på gångvägarna som leder mot Ormkärr. Trevligt. Innehåller allt liksom.

Har mest suttit och slitit med mina böcker idag + gick en 40-minutare med Bamselito. Ringde förtvivlad till mamma på eftermiddagen för det jag läste stämde inte alls med läsanvisningarna och jag trodde att jag blivit helt dum. Jag menar, teologiskt fackspråk på engelska är tillräckligt svårt, men när man tror man ska få svar på en fråga i ett kapitel som ska handla om nåt... och så står där nåt helt annat! Jag trodde jag blevit helt galen. Men senare på eftermiddagen kom jag på vad som fattades och då blev livet enklare. Vi har tre tunga böcker på engelska, men en ska finnas på svenska och då ska vi bara använda del 2. Problemet var att den gick inte att få tag i alls, så de flesta på kursen har köpt den engelska och då innehåller den både del 1 och del 2...men när läraren skrivit sina läsanvisningar så har han gått efter den svenska boken så kapitlen stämmer inte nånstans. Jag har läst och läst och inte fått ihop ett enda någe innan jag fattade vad som var problemet. Nu har jag kommit så långt att jag skrivit upp i vilka kapitel svaren finns, så imorgon ska jag iväg till en kompis som ska hjälpa mig att plugga. Det blir mycket roligare när man är två!

Var ute med Bamse en lång runda till på kvällen, har sett "Morden i Midsomer" och broderat på indianflickan. Är snart klar med hennes hår oxå. Nu ska jag gå en sväng med Bamse och nanna sen, imorgon blir det plugg-plugg-plugg ^^

                           
                            Är glad att jag slipper skotta fram denna bil... 
                            men de kanske väntar tills våren innan de tar nästa tur

Kommentarer
Postat av: Monika Olsson

Lycka är att vara två oavsett om det är kärlek, vän, familj, kollega, granne eller studiekamrat!! att kunna dela på glädje, sorg och arbete!kram

2011-01-03 @ 11:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0