En påminnelse om det viktiga i livet!

Här har jag stressat upp mig i flera dagar... Jag hinner inte med plugget, hinner inte med hemmet, hinner ingenting, hinner inte träffa barnbarnen, hinner inte engagera mig i min understimulerade papegoja, hinner inte läsa böckerna om hund och hunduppfostran, hinner inte med knypplingen....

Så ringer en av mina absolut bästaste vänner... som jag inte orkade ringa upp igår efter skolan för jag var så trött ... och berättar att operationen hon gick igenom i torsdags inte gick helt enligt planerna .... det hade kunnat gå åt pepparsvängen... och så sjunker mitt hjärta ner i magen, stressen försvinner i ett nafs ... och skammen kryper på ....

HUR kunde jag glömma att det var i förra veckan hon skulle opereras? Det skulle ske dagen före mosters begravning, men det trillade bort ur mitt huvud. HUR KUNDE DET SKE? Kanske orkade jag inte ta till mig mer... men ändå! En av de kvinnor som betyder mest för mig! Vem är jag egentligen?

Nu är det på väg att gå för långt igen i mitt presterande. Det får räcka. Jag kommer ingenvart ändå. Lika bra att dra upp fossingarna och flyta med strömmen ett tag. Det blir som det blir, man kan inte kontrollera allt... hinna allt.

Vi är inte lovade en morgondag, men vi kan leva idag. Göra det bästa för oss själva och andra idag. Allt löser sig. Det kan vara jobbigt innan man står med facit i hand och vet hur det löste sig... men allt löser sig, även om det inte blev som förväntat.

                   

Förlåt mig för min ofullkomlighet, min egocentrism, min ofullständighet, min klantighet och allt som jag ideligen gör galet! Jag har inget ont i sinnet, men glömmer ideligen det som är viktigt och fastnar i detaljer och prestationsångest...vilket inte är en godtagbar ursäkt, utan en dålig förklaring till mitt självupptagna liv.

Förlåt!

Och tack för att DU ringde och tog ner mig på jorden!

Kommentarer
Postat av: Nancy Johnsson

Det var en nyttig läsning för envar! Du skriver så fint så det gick rakt in i själen. De flesta bör nog tänka på att bättre ta tillvara det "viktiga" i livet! Ibland är man tvungen att sätta sig och fråga sig själv VARFÖR stressa och hänga upp sig på småsaker! Bearbetar mig själv till att ändra mina tankar om både mig själv och andra! En negativ tanke kan vändas till en positivt tanke så mår man bättre! Det börjar fungera bättre och bättre! Tack för denna påminnelse! Kramar till dig och din härliga familj!Nancy

2011-03-09 @ 12:53:17
Postat av: Guggelutt

Tack Nancy!!!

2011-03-09 @ 20:11:47
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Marianne

Jag instämmer i det Nancy skriver. Kram <3

2011-03-10 @ 05:16:52
URL: http://maralutt.blogg.se/
Postat av: Guggelutt

Tack Marianne!

2011-03-10 @ 10:32:15
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0