Ge Blod!

Återigen en sån där förmiddag när inget vare sig blev hackat eller malet... Lång morgonnpromenad med Bamselito, sen övriga morgonsysslor för att sedan försöka mig på att göra nåt åt interpretationen... gav upp och gick ut med Bamse igen. Den är inte svårare än nåt annat, men det liksom vill sig inte när jag har styckade dagar. Lunchade, tog buss och pendel till terapin och gick därifrån till Södertappen.

                          

Det är nu 7 år sen jag lämnade blod sist. Anledningarna till uppehållet har varit utomeuropeiska resor, tatueringar, sjukdomar och medicinering. Att återigen få lämna blod gör fru fläskfia så här glad! Tänkte först välja en ljuslykta eftersom Janne samlar på dem till Sanda, nästa tanke var att lämna en nalle till ett sjukt barn... dock tog egoismen överhanden när jag såg ösregnet! Jag valde ett paraply och gick till Ersta i ovädret. Väl där fick jag värsta yrselanfallet... det är inte så bra att gå raskt uppför Stigberget i ösregn direkt efter en blodgivning, men det gick över efter en kvart ungefär.

                  
                      Bamse spanar in regnet...

Janne hämtade mig från skolan kvart över sju, jag fixade middag och sen fick Bekki övningsköra en stund på Älvsjömässans parkering i åska och ösregn.


Sätet ställs in

När vi kom hem nu vid 10-tiden hade Janne tagit ut Bamse på kvällsrundan så jag tänker utnyttja den extra halvtimmen till att sova lite. Är pömsen...

Kommentarer
Postat av: Snurran

Ett sånt paraply ska jag nog ta nästa gång jag lämnar, om det är litet och smidig "fickmodell" förståss. Fast jag ska inte lämna för än i augusti nästa gång, så jag hinner väl skaffa mig ett innan dess tänker jag.. :-)

2011-05-18 @ 08:03:32
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Malin

Hej!

Vad kul att jag hittade din blogg, det var längesen vi hördes.

Vet inte om du kommer ihåg mig, men jag hette ToppenMalin på LunarStorm och vi brukade läsa varandras dagböcker där.

Hoppas att du har det bra. :)

2011-05-18 @ 22:08:24
Postat av: Malin

Hej!

Vad kul att jag hittade din blogg, det var längesen vi hördes.

Vet inte om du kommer ihåg mig, men vi brukade läsa varandras dagböcker på LunarStorm för några år sedan.

Hoppas att du har det bra! :)

2011-05-18 @ 22:11:33
Postat av: Guggelutt

Snurr! Ett paraply av den lilla storleken kan man nästan inte ha för många av... En liten för väskan!



Och Malin!!! VAD KUL att du dök upp här! Hur är det?

2011-05-18 @ 22:39:57
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, jag tycker det är roligt att läsa det du skriver igen! :D

Jag bloggar inte så som jag gjorde förut, gjorde det mest när jag låg inlagd på sjukhus.

Tack, jag mår helt okej. Har bott i egen lägenhet i drygt två år och har nästan ingen kontakt med psykiatrin överhuvudtaget, har inte varit inlagd sen jag blev utskriven den sista mars 2009! :)

Arbetstränar tolv timmar i veckan på ett demensboende och trivs som fisken i vattnet. :) Så det har ju gått framåt iallafall.

Hur är det själv?

Förresten, vad bra att du är blodgivare, tummen upp! Önskar att jag också kunde ge. :/

Kram!

2011-05-20 @ 14:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0