Kallebajs ;O)

Vem var det som började med det ordet??? Det var inte jag, men jag är nog den som använder det flitigast. Idag har det varit kallebajs för Thyra som fyller två år imorgon. Men först började dagen... senare än vanligt för Bamse var nog trött efter gårdagens festande. Vi kom ut först vid 10-tiden men då tog vi en lång promenad med mycket tid för nosande... och som grädde på moset träffade vi Rami så det blev fullt ös mellan tallarna!


Swisch....

                        
                         Swosch...


Pusta pusta...

Jag var själv rätt trött efter gårdagen, det tär på krafterna att röja och festa och jag är inte - och kommer nog aldrig bli - fullt återställd.... eller så är det bara åldern som tar ut sin rätt. Jag är ändå lycklig över att vara så bra som jag är, jag klarar ett normalt liv idag.  Jag skrev blogg om igår, sen gick jag bort till lokalen som jag bokat för Thyras kalas. Vi blev ca 25 stycken, inte så jättemånga barn idag, Ängla och Thyra förstås, kusinerna Justin och Simon och så Monica och Linnéas yngsta syster som är jämngammal med antingen Ängla eller Thyra, jag har faktiskt inte lagt det på minnet.


                       

Änglas axelband hade släppt så mormor fick rycka in med nål och rosa prinsesstråd medan Ängla fortsatte fika:




Lokalen är väl kanske inte den roligaste att ha barnkalas i, men den är praktisk för den är stor. Här kan vi både fika och spela kula samtidigt utan att nån krockar.



Janne hade (som vanligt) träffsäkert valt rätt presenter igen. Han fick uppdraget att handla för jag är urusel på det. Denna gång hittade han en babydocka och en "storasyster" som Thyra gick runt med efter presentöppningen. Han kan sina ungar, min käre make!

Inte lika kul att komma hem till röran sen, men jag tar en sak i taget och tänker att det här kommer att ta tid. Men hellre det än att: 1. det inte blir gjort! 2. man slarvar över! 3. att man ångrar att man slängt något som FAKTISKT var viktigt. På torsdag kommer Emmaus och hämtar kläder så jag tänkte få en tvättstugetid innan dess så jag kan tvätta våra vinterplagg som vi inte ska ha kvar. Märkvärdigt vad man samlar på sig... En del fina grejer som vi inte använt!


Vårt vardagsrum f.n...

Medan jag rotade i kläderna tvättade Janne altanen med högtryckstvätten. Nu har jag duschat och han är iväg och sprutlaserar möblerna en gång till. Jag tror jag ska sticka en stund innan jag går ut en sväng med en nybadad Bamse. Han grävde ner sig i sandlådan medan Justin och Janne spelade kula en stund innan Bella och Rickard skulle åka hem. Bamse är en riktig grävare och han blev helt grå...

Men nu ska jag gå och sticka en stund... eller snarare sätta mig vid TVn och sticka!

Take care out there <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0