Konfirans

Har varit två roliga dagar. Jag har varit på konferens i Flemingsberg med några arbetskamrater. Det har varit inpirerande att lyssna till olika projekt i Malmö, Göteborg och Stockholm som har handlat om allt möjligt, från skola till gudstjänstutvecklning (som inte är några motpoler, men för att visa på variationen). Jag valde två seminarier, ett om kvinnogruppen i Rinkeby (där jag jobbade för några år sen) och ett där en präst och en imam från Malmö berättade. Igårkväll avslutades dagen med mässa, buffé och boliviansk dans i Vårby Gårds kyrka. Jag gillar inte offentlighetens ljus, men en av dansöserna bjöd upp mig så jag blev först ut på dansgolvet efter dansuppvisningen... man kan ju inte säga nej. Det är några år sen som Marcella och jag var på libanesisk restaurang och blev uppbjudna av en magdansös, det var oxå grejer det! Den bolivianska rytmen var kanske stråt snabbare och efter en stund var nästan alla präster, diakoner, musiker, pedagoger mfl uppe på dansgolvet och stuffade järnet så det blev en skitkul avslutning. Och som sagt, dagens seminarier var inte sämre än gårdagens.


                               Libanesisk magdansös

Dagarna har varit roliga, men nu är det skönt att vara hemma. Undrar om Janne kommer hem, Bekki gör det inte... ska jag öht laga nån mat ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0