Livspusslet

                                                              
Igår var mer än en vanlig dag, utan läkarbesök och sånt men ändå blev den en ovanlig dag. Åkte på hembesök mitt på dan och det drog ut på tiden, lät det göra det, hade inget som väntade på jobbet. Ibland händer det väldigt mycket i en själv när man möter andra människor.

Hemma igen ringde jag mamma och pratade om hela min livssituation när jag återigen rusar i snälltågsfart genom livet. En prästkollega sa nåt pedagogiskt i onsdags som jag glömt, men känslan sitter i. Min äldsta dotter ringde senare på kvällen och jag dryftade lite av mina tankar med henne oxå....

Jag mår bättre fysiskt än på många år, men är det livskvalitet att jobba 100%, plugga 75%, ha familj, djur, hus, hus på landet samt gå kurser i både knyppling och ikonmåleri och samtidigt odla ett socialt och andligt liv? Är det ö.h.t möjligt? Jag vill ju göra annat oxå, lära mig mer om konst i det fria söder om söder, åka på etologikurs, ha tid att handarbeta, umgås med vänner och skriva blogg oxå. Ekvationen går inte ihop. Jag ser det intellektuellt, men jag har svårt att prioritera... Igår blev det självklart att jag skulle hoppa av ena kursen i skolan och ta ledigt denna termin från knypplingen för att frigöra tid åt annat. Nöjd med beslutet tog jag en lång kvällspromenad med en trotsig Bamse i slyngelåldern, när jag sen kröp i säng (utan att slå på datorn först för att kolla mail och Facebook) började jag att läsa "Mina drömmars stad" av Per Anders Fogelström vilket jag längtat efter sen i somras... äntligen TID för ANNAT...


...


....men i morse vad et inte lika självklart längre... men visst fixar jag det här! Allt jag gör är ju sånt jag vill göra! Eller? Ska prata om det igen på terapin idag...

Nu har jag varit på utvecklingssamtal med Bekki, är hemma för att kolla SL och ta en snabb lunch, nu ska jag till terpain, sen ska jag jobba hemma för att ta igen fm, ut och övningsköra Jannes bil så jag kan använda den i helgen ... det är lite snurr på livet s.a.s.

Kommentarer
Postat av: Nancy Johnsson

Hejsan!! Ja, du har alltid mycket på gång! Har alltid beundrat din förmåga att orka hålla igång så många olika aktivteter! Själv skulle jag behöva 36 timmar i dygnet för att hinna med hälften av vad jag vill göra! Så ibland får jag prioritera kraftigt för att hinna med mig själv!!I sommar slogs ju alla bromsar till och jag var tvungen att tänka igenom mitt liv! Konsekvensen av detta blev att jag bestämde mig att se ljust på framtiden och försöka att göra det som är roligt inte lyssna på vad andra tycker jag ska eller INTE ska! Det går sådär! Glömmer mina föresatser ibland men kommer in på rätt spår igen ganska fort!! Har tänkt mer på andra än mig själv så får det inte vara för mig längre!!Egoistiskt?? Nej, nu vill jag må bra och är beredd att jobba på det!!Många kramar till er alla från Nancy

2011-10-07 @ 13:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0