Full rulle

Tisdagen fullständigt rusade iväg med början i alla morgonrutiner som inkluderar promenad och hunddagis, sen morgonmässa och möten på jobbet. Hann klura lite på andakten jag ska hålla i idag och sen lunchmusik med soppa, möte i Hagsätra och tillbaka för att försöka klura ut resten av andakten. Jag gav upp vid halvfem, är definitivt inte återställd efter helgens plump.

Fick ett mms från dagis... helt otroligt, nu kan han t.o.m ligga i favvokudden och sova ihop med en killkompis! Han har blivit en annan hund:
                  

Hämtade Bamse och åkte hem för att laga middag. Strax före sju åkte jag upp till kapellet igen för knypplingskursens höststart. Det började illa, rullen ramlade ur dynan utanför lektionsrummet och det blev kaos bland pinnarna och nålarna. Tog mig hela lektionen att reda ut den tunna egyptiska bomullstråden, flera hade gått av...


                          

Jag har ingen alls lust att fortsätta med den spetsen... tror jag ska ta av den och börja med nåt nytt. Kanske att jag gör klart den fjäril som finns i mönstret, men det känns inget kul eftersom jag inte längre tror det blir bra med skarvarna som blev nu... Ställde in dynan på mitt arbetsrum och gick 10 minuter tidigare. Är mer sugen på att jobba vidare med ljusglasen till landet.



Handlade och åkte hem till Bekki och umgicks lite med henne. Ut med Bamse...

Idag har jag tagit lite sovmorgon. Morgonrutiner och skjutsat Bamse till dagis. Idag trippade han in med svansen högt, han har fattat vitsen med dagis och trivs med fröknarna och kompisarna. Nu har jobbat hemma en stund, har gjort klart andakten och ska strax ge mig av till jobbet. Ska nog kvista förbi apoteket och köpa vitaminer... Det kommer nog ta en vecka eller två innan kroppen är återstlld!

Kommentarer
Postat av: NettAnn

Tänk vad alla dessa dagisfröknar kan göra när det gäller vägledning och utveckling av våra små--såväl våra barn som djur!Vad roligt se hans framsteg och det ser ju nästan ut som han rent av tillåter sej MYSA på bilden:)

2011-09-21 @ 10:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0