Hallabaloo

Dagen har varit bra. Sorgsenheten ger sig inte, men jag kan leva med den. Spanade in kärret på morgonpromenaden, vilket Bamse och jag gjort sen vi kom hem, och vi ser inga grodor, men rommen ökar vilket är mycket positivt. Mina yngel växer förstås mycket snabbare inne i värmen och jag kommer snart visa lite bilder dag för dag.

                              

Hämtade krisplanen från Högdalen innan jag åkte till Hagsätra och satte mig där. Det blir inte mycket jobb gjort under onsdagsmottagningstid om man inte har mottagningen i Högdalen, så kapellet i Hagsätra är perfekt dessa morgnar. Men istället för gå igenom krisplanen och skriva tillägg för Hagsätra satte jag mig att gå igenom hela min mailbox. Den larmade överfull och jag vet hur jobbigt det kan bli i veckor framöver när man måste radera några mail i taget... När jag var klar med det rensandet tog jag lunch fast det egentligen var för tidigt, sen läste jag igenom stadsdelens krisplan och vår egen krisplan.

Det var väl bra att jag gjorde som jag gjort för en frivillig kom alldeles för tidigt till caféet. Sen var det café för hela slanten. Det var nog besöksrekord för terminen idag, över 20 personer kom. Jag hade andakt och det jag skrev om igår handlade om vandringen i Sinai. Fick flera positiva kommentarer efteråt vilket kände extra gott. Dagens program handlade om Handarbetets Vänner, och även om vi fick datorstrul igen så lyckades föreläsaren genomföra en bra informatoin om skolan, historian, nutiden och ateljén!

                             
                               Andakten hade jag och ingen annan ;O)

Lite eftersnack med medarbetare och frivilliga, en fick jag göra en akut-utryckning och åka hem för Bekki fick inte upp dragkedjan i sin fina studentskiveklänning.



Hon var jättenöjd med sömmerskans insats med snedslån längs hals och ärmar...återstår att se om strumpbyxorna håller! För där blev det inga kantningar! Paljetterna stack henne i hals och armar så hon blev alldeles röd, snedslåarna gjorde susen!
                                                                 

Sen körde jag min diakonkollega till Högdalen innan jagt hämtade Bamse från dagis, åkte hem och lagade middag till mig själv och nu sitter jag här.

Janne kom precis hem, ska umgås lite med honom innan sista Bamsenaden. Morgondagen kan kanske bli spännande....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0