Lammen på Hölö

Idag har jag gjort en fantastisk rolig resa! Till Hölö! Där bor en "gammal" kompis till mig. Vi konfirmerades på samma läger 1978 och har haft kontakt sen dess, ibland mer och ibland mindre. Det är många år sen vi sågs nu men hon hängde med på "Tjejkväll hos Su" för ett tag sen och idag tog jag chansen att få komma hem till henne med BH-leveransen.

                          

Jag åkte upp till centrum för att köpa fågelfrö, tigga till mig lite fiskmat till grodynglen på zoo samt köpa en liten blomma till kompisen. De fick lamm för ett kort tag sen och jag kunde ju inte låta bli att köpa till en liten blomsterpinne:

                

Vi började med en rundvandring på ägorna. Fåren hade lammat. Och fåren var en sort som jag aldrig sett förut. De var mindre och gracilare, ja jättesöta! Och lammen hade gärna fått följa med hem!


                           

Sen gick vi ner till deras kärr. Där har de inga grodor, men salamandar och iglar. Jag såg faktiskt en av varje men fick ingen chans att plåta dem. Bamse måste ju gräva efter vass.



Bamse hann bli rikigt bra kompis med Bonnie, en riesen/golden-korsning.


                                  

Och så har de HÖNS! DET skulle jag oxå så gärna vilja ha nån gång i livet, i ett annat boende. De sprang fort så det blev bara en bild och den blev inte jättebra...

              

Sen hade de en kyckling i duschen! Det låter galnare än det är, men hönan klarade inte av sina ungar och de dog, alla utom denna som fick flytta in i huset. Där hade den sin koja och sin matskål... och den var mycket sällskapssjuk! Snacka om att det var nära att den fick följa med hem! Men jag var påpassad så jag får göra ett nytt försök till kycklingstöld nästa gång ;O)


                     
Jag tror att den ville följa med mig hem... :O)

                        


Bamse var som vanligt väldigt sotis och vaktig så han fick inte följa med och hälsa på kycklingen. Men han klättrade så högt upp i trappan som han kunde och där satt han och boffade tills jag kom ner igen.



Bamse var helt slut efter dagen. Han hade haft fullt sjå att vakta mig och ett märgben han snott av Bonnie. Han sov som medvetslös innan vi kommit ut från uppfarten!

Ikväll har det inte hänt myckt. Lagat nån läbbig köttfärsröra och Bekki har åkt på bilträff med sin bror. Janne har lagt sig och jag ska ut kvällspromenaden med Bamse.

Nattinatti!


Kommentarer
Postat av: Kristin

Tack Gunilla, alltid lika roligt att träffa dig. Riktigt fins bilder.

2012-05-02 @ 22:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0