Drag på julkonserten!

Intensiv dag så det förslår. Var på jobbet före nio och ordnade med ett akut ärende + lite andra småsaker som inte kunde vänta innan jag tog tidig och lång lunchrast mellan halv11 och halv1. Åkte till kapellets parkering där Janne hämtade upp mig så åkte vi till leksaksaffären i Stuvsta där vi faktiskt hittade årets hela julklapps-skörd - varsin klapp till alla fem barnbarnen. Det gjorde att vi både hann till CRT och köpa lysör til Esmeralnda samt lite akvariefisk (rödmunstetror) samt till Hagsätra zoo och köpa mer akvariefisk (svart, vit och två dalmatinermolly) och ändå jag hann hem och slänga i mig lite lunch medan fiskarna vandes in i akvariet.
 
             
 
Upp till kapellet där vi hade avslutning på Caféet. Det blev en liten skara där vi kom igång med ett otroligt spännande samtal om livet efter detta, spöken och bibelsyn... så jag drog på andakten som vi sen tog vid kaffebordet. Vi jag läste Wiktor Rydbergs "Endast tomten är vaken" och avslutade med "Stilla natt". Kändes som ett värdigt terminsavslut. Sen spelade jag ett parti Fia utan knuff med tre gäster samt fick en introduktion i pingis vilket jag hittills nogsamt undvikit... men det var riktigt kul faktiskt... det blir nog mer pingis i vår :P
 
Stack från kapellet ett par minuter efter stängning och åkte till Hödgalen där jag fick hjälp att bära kartonger med "Julboken" och lite annat som vi packade i bilen, upp till dagis och hämta Bamse, gå en kort promenad med honom och fixa middag åt honom. Jag stekte snabbt upp ett par prinskorvar som jag åt på stående fot med rödbetssallad, sen iväg till Folkets Hus. Ikväll har vi haft julkonsert där. Först packade vi upp grejorna, sen kollade vi av med caféet och till sist kom folk med sina biljetter. Vi hade delat ut 90 biljetter och det kom tyvärr bara ett 40-tal, men det svängde rejält om körerna så de som valde bort konserten gick miste om nåt fantastiskt. Även om jag var dödstrött redan när jag kom dit så är jag ännu mera glad över att få vara med i dessa sammanhang för de ger så otroligt mycket. Goda samtal efteråt vid kaffebordet.
 
 
Kom hem en stund efter nio... jag är dödstrött! Men nu har jag petat i mig två alvedon, gått ner i varv en stund och ska ut med Bamse och krypa i koj med spikmattan en stund. Imorgon blir en lugn dag! Iaf enligt almanackan ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0