Järnbrist och hälsporre

Sov ur-illa inatt. Hade ont i nacken och låg bara och skruvade på mig, så när väcklarklockan ringde (jag hade glömt stänga av den) valde jag att gå upp och duscha, göra mig klar och åka. Var i så god tid att jag svängde in på Hornbach och köpte en frigolitkruka till druvan vi köpte igår.

Sen åkte jag till VC och ställde mig i kö för nummerlapparna till akutmottagningen. Det tog en kvart och benen var bra skakiga när äntligen nummerlapparna kom fram. Summan av kardemumman efter provtagnignen var förstås järnbrist. Inget att förvånas över. Fick nya järntabletter utskrivna. Han kollade oxå min ömma häl vilket var hälsporre, jag hade redan förstått det efter att ha hört om Monicas och Su´s besvär. Min häl är inte lika illa däran som deras, så jag slapp cortisonsprutan och ska börja med Ipren-gel att smörja så får vi se, ska återkomma om två veckor om det inte hjälper. Vila resten av veckan var väl en bra idé, tyckte han, så tabletterna får en chans att verka.

Åkte hem och packade lite kläder. Har använt Jannes kläder på Sanda eftersom jag bara hade ett ombyte med mig, skulle ju hem i söndags. Körde förbi Hornbach igen och köpte medelhavsjord vilket jag glömde imorse, passade oxå på att titta på deras akvarier och fiskar innan jag åkte tillbaka till Janne, Bamse och Ragnar.



Hornbach hade ett litet 12-liters som såg ut som en TV. I minsta laget kanske, men vi får se :O)

Bamse hade deppat hela dagen efter jag åkt, men sen jag kom ner igen har det varit full fart. På mig var det ingen fart, jag var så trött efter utflykten att jag snarkade över en timme i soffan innan jag pallrade mig upp och lagade middag. Regnet vräker ner vilket nog gör sitt till. Ska lägga mig i soffan en stund till innan det är dax för sista Bamsenaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0