Klippt och slipad

Idag fyller Thyra-myran 3 år! Tiden går! För tre år sen höll man ett litet knyte i armarna, nu kan hon rida själv på en häst!!! Grattis lilla hjärtat!



Det har varit en bra dag. Hade mottagningen imorse, tog fem konfidenter och det var lagom. Förra gången fick jag nio och det hinner man inte riktigt med på ett bra sätt. Nu hann jag med efterarbetet oxå innan jag tog lunch.

Slutade lite tidigare för jag hade bokat tid för Esmeralda och Ragnar. Ragnar vingklipptes inför sommaren, lite stressad och sur men han hämtar snabbt igen sig och det är så himla skönt att kunna ha honom ute utan att oroa sig över att han ska komma bort. Esmeralda får "näbben" slipad varje vår. Efter vinterslöheten brukar den ha växt till sig. Förut slipade jag den själv, men veterinären kan göra det snabbt med en slipmaskin och det är det faktiskt värt. Det tar tid och hon blir lite "grumpy" när man ska hålla på med de där grova filarna i munnen på henne. Nu får hon vara ifrån det till nästa vår. Veterinären fick ta blodprov på henne oxå, och ge henne en B-vitaminspruta. Hon har deppat sen Kautchuk gick bort
och jag har varit lite orolig för henne. Svar på blodproverna får jag på fredag.



Bekki skulle hämta Bamse eftersom vi var osäkra på när vi skulle komma hem igen, men vi var så pass tidiga att vi hann hämta både henne och Bamse uppe vid dagis. Hem och laga mat, klockan hann bli sju. Är grymt trött efter den härliga helgen, men ikväll ska jag lägga mig tidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0