Playa del Carmen --> <-- Cozumel

Àh, vad stôrande det âr att inte komma in pà Facebook! De  har ju sâkerhetsgrunkor som gôr att jag màste konfirmera min identitet genom att tala om vad nàgra av mina vânner heter eftersom jag loggar in i en annan del av vârlden, det râcker inte med att jag som vanligt uppger mitt lôsenord. Problemet âr att weblâsaren hâr pà hotellet âr fôr gammal och lâser inte in bilderna pà mina vânner sà jag vet inte vilka det âr jag ska identifiera!
 
Nà, en och annan har tittat in hit av er iaf och jag hoppas att kanske nàn kan dela min blogg eller skriva pà min sida att jag uppdaterar bloggen nu och dà :)
 
Tvà dagar har gàtt sen sist, tvà varma soliga dagar. Igàr làg vi i solen hela dagen. Fôrst nàgra timmar pà playan, vilopaus pà rummet dà jag passade pà att virka lite och bôrja pà boken "Hundpojken" som jag fick làna av mamma, sen ett par timmar vid poolen. Vi gick ut till stora vâgen dâr nârmsta mini-shoppingcenter ligger och kôpte vykort till barnbarnen. Hâr pà hotellet serverar de flamberat kaffe en stund pà eftermiddagarna och det provade vi. Jâttegott. Satt och pratade en stund i foajen medan vi vântade pà att buffèn skulle ôppna, sen la vi oss jâttetidigt igen. Jag vâcktes àterigen av kvâllshowen som bôrjar halv tio pà kvâllarna, men sà dax har bàde Janne och jag sovit ett par timmar redan.
 
Imorse vaknade jag fôre 6.00. Jag vâckte Janne halv sju och sà làg vi och smàpratade. Ingen idè att lâgga oss vid playan idag eftersom vi brânde oss igàr. Efter frukost gick vi en nâra 4 km làng promenad in till centrala Playa del Carmen och tog kl.10- fârjan ôver till ôn Cozumel. Vi hade hôrt att det skulle vara sà vackert dâr... och det var det nog om man kom med râtt info och pà râtt sâtt. Nu làg en lyxkryssare i hamnen och vi fick springa gatlopp mellan pàstridiga fôrsâljare. Efter att ha pustat ut i ett nâstan tomt kôpcentrum gick vi pà "fel" sida gatan, dvs den mot havet, dâr fanns bara taxibilar och hâstskjutsar som ville erbjuda sina tjânster. Vi àt lunch pà en gatuservering och fortsatte strandpromenaden lika làngt àt andra hàllet. Sen tog vi kl-14.00-fârjan tillbaka. Om vi àker tillbaka dit ska vi nog hyra en taxibil och àka runt ôn, att komma till fots samtidigt som en lyxkryssare âr ingen bra idè fôr fôrsâljarna trodde vâl att vi var stenrika amerikaner eller nàt.
 
Vi gick samma promenad tillbaka fràn fârjan, men en liten utflykt in i vegetationen dâr det fanns Maya-lâmningar. Ingen info om vad det var, om det var bostadshus eller offerplatser. Ska fôrsôka hitta nàn bok med fôrklaringar pà de olika lâmningarna som finns hâr och dâr. Vi har dessutom sett pelikaner, Iaguaner, sereques (stora marsvin) och smàôdlor fôrutom att jag tog ihjâl en spindel i badrummet imorse. Vet inte om det finns giftiga spindlar i omràdet sà jag chansade inte. Nâr vi kom tillbaka till hotellet knallade vi upp till jacuzzin... den var iskall sà vi tog en flamberad kaffe i foajen och gick sen ner till poolen och vârmde upp oss.
 
Nu âr Janne och letar keps i vàrt nârmsta shoppingcenter. Vi ska môtas i foajen nâr vi âr klara med vàra fôrehavanden, sen blir det buffè och sâng fast klockan âr tidigt hârnere. Vi kommer sova fôre nio som vanligt, kanske tidigare ândà. Imorgon planerar vi en dag vid beachen, men inget âr sâkert.
 
En sak som âr sâker âr att Mexico âr helt fantastiskt! Strânderna âr vita (korallsand), havet turkos, man kan bada hela dagarna och kvâllarna âr ljumma och det finns massor att se. Viva Mexico <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0