Vecka 43

Ännu en vecka har passerat och jag har inga problem att få dagarna att gå. I måndags efter kursen följde jag med maken och morbror ner till morbrors stuga vid Årsta Havsbad. Morbror bjöd på lunch i Västerhaninge och på Konsum där har de en bokhylla där man kan köpa böcker för 2 kr styck. Jag hittade en bok av farfar och den köpte morbror åt mig, likaså Glaskupan som han tyckte jag skulle läsa. Googlade på min farfar och hittade denna--> spännande artikel om honom... men det är ju fel bild!!!
 
 
En av anledningarna till besöket hos morbror var att vi skulle få hans växthus som han inte längre tycker att han hinner med. Janne skulle oxå hjälpa honom stänga av vatten inför vintern och så. Själv tillbringade jag nån timme inne hos hans enda bofasta granne som har lite svårt att ta sig ut. Han är supertrevlig och har massor att berätta ur ett spännande liv.
 
Efter kursen på tisdagen var det härlig zonterapidax hos bästisen igen... och knyppling på kvällen.
 
Arm i arm
 
I torsdags var vi lediga. Bekki och jag åkte till Farsta Centrum för jag fick ett presentkort av jobbet när jag slutade. Kläder tycker jag är skriande tråkigt, men jag har i flera år behövt en ny vinterkappa. Har gått med begagnade skidjackor i flera vintrar nu... men nu blev det annat av. Hittade en skitsnygg kappa som jag la till några hundralappar för att kunna köpa. En halsduk för halva priset om man köpte en kappa, jatack!
 
  
 
Sen blev det nya skor på Din Sko oxå, ett par kängor. Men jag förälskade mig svårt i ett par högklackade skor... ojojoj... Ett par stretchjeans blev det oxå. Och en blomma till hunddagis som skulle ha mingel på kvällen samt en pumpa. En höststjärna samt två "rosa bandet" till förmån för bröstcancerfonden blev det oxå. I augusti var jag på mammografi. Jag är med i bröstcancerstudien Karma och förra året påtalade jag, både i enkäten och när jag var där på provtagning att jag har inga kvinnor i släkten som har eller har haft bröstcancer... men min pappa har opererats för det! Jag ville ha med, både i studien och i informationen kring bröstcancer, att även män kan få det. Det är superviktigt att män oxå kollar upp sig om de får knölar! När jag frågade om jag är i riskzonen för bröstcancer då min far haft det så kunde de inte ge något svar... men numera finns frågan även i denna stora studie och jag är supernöjd med det!
 
Bekki fixade pumpan när vi kom hem, sen körde jag hem henne till Nicklas och åkte till dietisten. Magen har ju sjunkit ihop ordentligt sen jag slutade jobba. Kan bero på mina långa promenader men oxå på att jag inte längre känner stressen över att inte duga. Jag får vara den jag är. Vikten var densamma, men även hon såg att jag mår så mycket bättre... och blodtrycket hade sjunkit ännu mer. Nu är det nästan lågt. Får se vad doktorn säger i december, om jag ska fortsätta med blodtrycksmedicinen...?
 
 
Sen blev det mingelkväll på hunddagis! Tredje gången jag är med och lika trevligt. Hundlösa hussar och mattar som tränger ihop sig i de största hundarnas bås, äter ost och dricker vin. Supertrevligt! Denna gång var en fotograf med (även matte till en av hundarna på dagis) och en tjej som säljer Aloe Vera och magnetsmycken. jag köpte faktiskt en ring med magnet! Är ordentligt i shoppartagen!!!
 
 
Idag efter kursen så åkte Bekki och jag tillbaka till Farsta Centrum i sällskap av Nicklas. Hon hittade byxor och en tröja igår som hon ville ha när hon fått lön och det fick hon idag... och jag slog till på skorna!
 
 
Mina första högklackade sen i tonåren! Men de är ju så balla! Nu får jag bara hitta nåt tillfälle att ha dem på... eller skapa tillfällen! Tur som tokig hade jag oxå, de var nedsatta med 100kr sen igår! Sen köpte jag små grisar och värmeljus inne på Åhlens.
 
 
Men nu är det slutshoppat! I alla fall för ett tag. Ikväll lyser pumpan så fint på trappen och grisarna i fönstret bredvid den rosa höststjärnan. Halloween och Allhelgona sammanfaller nästan i år tyvärr, men jag tycker Halloween är lite kul ändå även om jag absolut vill hålla isär det från vårt traditionella Allhelgona.
 
Nya äventyr stundar i helgen så det är väl lika bra att gå och knoppa. Sov gott!
 
                                
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ååååå vilken fin ring, jag blev kär vid första ögonkastet. Var kan man köpa den och vad kostar den?

Kram från Skåne Voff från Love till Bamse

Svar: Annika säljer både Aloe Vera via Vitala Vera och Magnetix Wellness. Maila henne på [email protected]. Hon står på olika mässor, bla på Harmoniexpo i Solna i helgen. Den kostade 310kr om jag inte minns helt tokigt... Det är en magnetring alltså. Du kan googla på Magnetix Wellness så hittar du lite om dem :O)
Guggelutt

2013-10-25 @ 21:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0