En Annan Dags jul

Igår var jag med på En Annan Dags Jul i Södertörnskyrkan. Det var ett fantastiskt evenemang med ett varmt välkomnande med glögg och pepparkakor, ett otroligt fint julbord, kaffe med godisbord, dans kring granen, tomte, en fantastisk andakt anpassad för både stora och små, lite önskepsalmsjungande och som final sjöngs O Helga Natt av en man som kunde hantera den fantastiskt....
 
 
.....men besökarna var förvånansvärt få. Jag kan tro att det inte har satt sig ordentligt, detta var bara andra gången detta anordnades och det brukar ta några år innan sånt här etablerat sig. Det var ett jättetrevligt arrangemang, men största behållningen för mig var ändå alla de kontakter jag etablerade med de andra arrangörerna: Majblomman som vi känner lite sen tidigare, men personer i Lions och medarbetare i Södertörnkyrkan var nya bekantskaper där jag tror att vi kan ta vara på varandra.
 
 
Det var inga problem att ta sig hem, inte mycket bilar ute. Och jag kan tala om att det är vansinnigt skönt med dieselvärmare, att glida in i en varm bil nu när det är så kallt och veta att den inte släpper ut onödig skit i luften när den startas. Janne och jag hade en lugn kväll i TV-soffan efter att jag diskat och gått ut med Bamse. Björn Skifs och en dokumentär om tsunamin stod på TV-menyn för kvällen.
 
 
Janne var rätt trött för Bamse och Ragnar hade inte låtit honom sova. Jag gick ut en sväng med Bamse innan jag åkte på morgonen och släppte sen in honom. När jag åkt sprang han in till Janne, som jobbat natt och la sig samtidigt som jag gick upp ungefär, och slickade honom i ansiktet var tionde minut, ackompanjerad av Ragnars gastande. Jag tror att Bamse tyckte det var jättekonstigt att inte han skulle med till dagis! När vi är lediga går vi ut rätt sent och går långpromenad, när jag jobbar blir det en kortare promenad tidigt på morgonen... och det var ju så vi gjorde denna morgon. Bamse måsta ha trott att jag glömt honom och det måste han berätta för "pappa". Och så blev ju Ragnar upphetsad av Bamses springande mellan sängen och fönstret, han undrade väl i sin tur vad som stod på! Morsan åker och lämnar hunden hemma! Ajajaj...
 
Dagen är kall och stillsam. Jag går och småfixar, Janne är och handlar... det kommer nog inte hända något särskilt alls idag. Jag tror jag ska läsa Läckbergs senaste som jag köpte på Gotland och inte hunnit titta i...och till middag tänkte vi bara ha räkor och nåt att dippa dem i. Life is good.
 
                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0