Dagarna mitt i veckan...

... har varit intensiva och varierande. Tisdagar är mötesdagar, så även denna. Möten och planering med kollegor, enskilda och i grupp. Janne och jag har gett Bamse höstlov denna vecka och det var jag glad över, för även om jag varit med på meditationen två gånger och fått tydliga instruktioner - plus att vår ängel-vaktmästare köpt ett tidtagarur åt mig - så är det alltid lite spännande att göra något första gången själv, och det var jätteskönt att slippa ila till dagis för att hämta Bamse mellan sista mötet och meditationen. Meditationen gick bra. Jag missade förstås att trycka på/trycka av tidtagaruret ett par gånger så pauserna blev väl inte exakt lika långa, men det har ingen betydelse i det stora hela. Det viktiga är ju att bandspelare och mick sköter sig... och så jag förstås.
 
 
Sen åkte jag upp till svärmor och hade en trevlig kväll. Vi satt och pratade om allt möjligt.
 

Sjukhuskyrkan på Löwet är inhyst i till-      Så här ser vi ut invärtes!
fällig lokal. Lite trist, men existerande
 
På onsdagmorgonen gick hon upp med mig och vi fortsatte prata vid en lyxfrukost med allt från ost och leverpastej till kalvsylta och rödbetssallad. Klockan åtta tog jag mitt pick och pack och åkte till Löwenströmska sjukhuset där jag mötte upp mamma och pappa. Mamma opererade ryggen för två år sen, spinal stenos, och nu har hon fått ytterligare en stenos i kotan ovanför. Jag hängde med som ett par extra öron och som stöd genom läkarbedömning, provtagningar, narkosläkarsamtal och allt det där.
 
Det här var en väldigt bra tavla att diskutera i den nervösa väntan. Mammas avhandling handlade till en del om änglar så mina föräldrar är väl bevandrade i dessa varelser rent vetenskapligt. Änglar är kraftfulla män och aldrig nakna! Konstens änglar kan se ut lite hur som helst och här skulle symboliken kunna handla om allt från skyddsänglar i en utsatt miljö, som sjukhus är, till änglar i vården, som ju oftast är kvinnor... men varför är hon då naken? Vi kom förstås inte fram till nåt, men det var spännande samtal.
 
Jag har aldrig fattat skämtet om att man sätter sig på det allra heligaste. Nu gör jag det! Ändalyktens beniga del är "den sakrala kurvaturen"! Rent vetenskapligt sätter vi oss alltså på den allra heligaste?!
 
Sen bar det av till jobbet. Kom lite sent till sopplunchen men hann ändå få en stor portion soppa med bröd innan samtal och planering. Hembesöket hade avbokat men ville ringa och prata i telefonen istället, så det ägnade jag hela hemresan och lite till åt. La mig bakom en timmerbil och körde 80km/h hela vägen hem, det kändes säkert.
 
På torsdagen tog jag lite sovmorgon och när vi vaknade möttes vi av vinterns första snö utanför fönstret.
 

Jag var på jobbet före 10.00 och dagen bestod i planering, besök och så hade jag Torsdagsträffen själv vilket var lite av ett stresspåslag. Datorkanonen har inte varit så samarbetsvillig på sistone och vikarierande vaktmästare var lika novis som jag... så jag slog på stora trumman och fick IT att hjälpa till och dessutom finnas i närheten som jour. Det gick ur bra som helst, datorkanonen darrade väl av skräck inför detta rigorösa säkerhetspådrag så den skötte sig så fint så! Den 6 november är Gustav Adolfdagen och vår gäst var en kvinna från Livrustkammaren som berättade om Gustav Adolf och slaget vid Lützen år 1632 då han dog i strid. Dagen till ära bjöds det på Gustav Adolfs-tårta!
 

På kvällen Stilla Mässa. I Stilla Mässan har börjat med tema Frälsarkransen och en av prästerna har köpt in ljuslyktor i Frälsarkransens färger. Jag tycker det är så vackert och stämningsfullt.
 
 
Efter fika och hop-plockning var klockan strax efter 20.00 och jag körde hemåt i mörkret. Janne gick och la sig nästan samtidigt som jag kom hem för han skulle upp kl 4.40. Själv tittade jag på återstoden av ett avsnitt av "Vikings" innan jag gick ut med Bamse och snart kröp i koj.
 

Veckan har varit helt fantastisk, tycker jag. Den har inneburit så många spännande möten, samtal, utmaningar ... och den är inte slut än!
 
Idag är jag ledig och nu ska jag skaka Bamse ur puffen om vi ska hinna ut på morgonpromenad innan mörkret lägger sig igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0