Änglakalas och safari på 55:an

Om ett par dagar fyller Ängla 7 år och det firades med släktkalas igår. Nästa helg ska stora tjejen ha pyjamasparty och 10 flickor ska sova över, så då var det bäst att skilja festerna åt. Nästan hela släkten kom, undantagen var få och vi partajade i timmar.
 
Troll stod på önskelistan, och troll fick trollungen!
 
Fyra generationer på plats! Syskon, föräldrar, mostrar, fastrar, morbröder, farbröder, kusiner, mor- och farföräldrar och gammelmormor och -far.
 
Gästerna troppade av vartefter och framåt kvällen var bara mormor, plastmormor och en jämngammal moster kvar. Vi köpte hämtpizza och hade picnic i vardagsrummet.
 
 
Men kvällen slutade inte där. Jag gick kvällspromenaden med Bamse och Spike... och sen fick mormor fick med sig en liten Thyra hem. När vi svängde av på 55:an mot Strängnäs så saktade jag ganska snart av på farten rejält. Thyra och jag satt och räknade stjärnor och letade efter månen på det mörknande himlavalvet när jag anade en skugga vid sidan av vägen, slog på helljusen ... och mycket riktigt. Ett stort vildsvin hade precis kilat över vägen, kanske fler, men jag såg bara ett stort. Bara några hundra meter senare blinkade det liksom till och trots att jag hade möte längre bort slog jag på helljusen igen... sex dovhjortar passerade i långsamt mak över vägen, vi fick stanna i båda körriktningarna. Det var ögonen som blinkat till i strålkastarskenet..
 
Googlade bilder
 
Återigen hann vi inte långt innan en räv kilade över vägen... en grävling satt på en kulle och när vi nästan var hemma kom en uggla farande över vägen och slog ner på åkern invid...
 
Googlade bilder
 
Klockan hann nästan bli nio innan vi  kom hem och Thyra somnade nästan direkt efter tandborstningen. Det blev ju en tuff dag med kalas, safari och övernattning på det!
 
 
Och helgens äventyrligheter slutade ju inte där... men det kommer i nästa blogg framåt kvällen. Nu måste jag göra lite nytta också!
 
...to be continued -->
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0