En dag i Lillstan

Fick ut Bamse på en långis en stund efter 10, tänkte vila lite när jag kom hem men insåg att tiden gick fort... så jag packade träningsgrejor och stack iväg till gymmet. Fem minuter (av tio) som uppvärming på crosstrainern fick räcka, jag hade ju faktiskt precis gått en 50-minuterspromenad, sen styrkepasset. Det tar ungefär 40  minuter... och så dusch på det. Slängde i mig en banan och kilade ut till bilen efter ett kort pep-talk vid receptionsdisken. De är så himla gulliga.
 
 
3 minuter över 13.00 klev jag innanför healerns dörrar. Det var en mix mellan akupressur och energipåfyllnad kan man säga. Hon kände snabbt in mina problem, framförallt höften, gallan, knäna och sköldkörteln vilka hon jobbade mest på. Det var ganska häftigt att känna hur hon masserade bort en muskelknuta som satt vid höften och även vid gallområdet. Fick lite tips hur jag kan jobba med min värk och förklarade mitt lätta illamående (som jag trott varit en kombination av att målarfärgsdoften liksom fastnar i flimmerhåren när jag målat och är halvförkyld) snarare hör ihop med att binjurarna får börja jobba när jag börjat träna. När jag kom hem var jag så slut! Jag tog Ragnar och Bamse på promenad till brevlådan, sen la jag mig i sängen för att vila.... somnade och sov som en stock 1,5 timme. Jag hör till kategorin människor som aldrig slumrar på det sättet, så nog har både gympan och healingen haft påverkan på undertecknad. Jag funderar på att gå dit igen för hon säger att hon kan få bukt med både sköldkörtel och hälsenor. Det var inte så farligt dyrt heller så jag kanske ska testa ett par gånger till. I fredags fick jag brev från ortopeden så nu har jag tid dit... men samtidigt ett besked att de inte opererar om BMI överstiger 34 pga sövningen är ett sånt riskmoment. Livmodern plockade de med ryggmärgsbedövning. Så varför inte ge healern en chans. Nån operation blir det ändå inte förrän jag gått ner bra många kilo, om jag nånsin gör det, så jag kan ju passa på att testa...
 
Efter middagen diskade jag och tog ut Bamse en långis till. Nu är det läggdax... imorgon börjar jag jobba!
 
                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0