Bästa lördagen!

Vi la oss så tidigt igår så vi vaknade tidigt också. Morgonpromenaden gick till bäcken där Bamse och jag spanade efter salamandrar... men de är inte lika tidiga som grodor och paddor. Vi får nog vänta lite till...
 
                                                                    De enda ödlor vi såg idag var dem på min halsduk
 
Efter att ha skrivit blogg om veckan fixade jag fika åt gubben och mig, Bamse fick givetvis också lite gott!
 
 
Janne har jobbat med vår nerblåsta paviljong och jag har suttit i solen och broderat.
 
 
Ragnar har varit ute i flera timmar och när solen värmde som bäst på eftermiddagen fick Esmeralda komma ut en stund. Det var bra fart på henne.
 
Esmeralda syns mellan Bamses öron...
 
Rätt var det var kom grannen över med en bricka, med två kaffekoppar, nybakt chokladkaka och glass!
 
I bakgrunden ser man Esmeralda på väg in i ekens skugga
 
När jag sen skulle gå ut med Bamse så ville han inte. Han var väl slö efter en dag i solen. Jag släpade honom ett hundratal meter på skogsvägen, men vek sen av ut på gärdet där jag satte mig på en sten och tittade på ormvråkarna som seglade runt runt.
 
 
Bamse tyckte inte jag skulle sitta på stenen och när jag flyttade på mig satte han sig på den. Punkt slut.
 
 
Ikväll har vi ätit middag ute. Kyckling, banan och cocktailtomater i currysås. Mumsfilibabba! Efter det har jag diskat igen och bearbetat mitt blogginlägg om min resa till Helsingborg så det blev en artikel till Stadkanten, Knyppelpinnarnas medlemstidning.
 
Nu blir det en lugn kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0