Andlig och lekamlig spis

Tog en lugn morgon och efter morgonsysslor åkte jag till Härad för gudstjänst.
 
 
Jag trivs i den kyrkan och med de människor som kommer dit. Idag smet jag från kyrkkaffet för jag hade ingen lust att förklara detox. Jag åkte och handlade istället och när jag kommit hem och gått ut med Bamse satte jag igång att göra mat i långa banor. Det blev ratatouille, majssoppa och fröknäcke. Sen tog jag paus medan maten svalnade och gick ut på tomten och plockade en halvliter blåbär samt planterade om min tynande julros i en kruka som jag köpte när jag handlade efter gudstjänsten. Nu hoppas jag det blir fart på den. Den blommade tidigt i våras, men blommorna orkade knappt resa sig ur jorden. 
 
 
Sen gick jag in och gjorde vegetariska vårrullar i rispapper samt rödbetsjuice med citron, ingefära och äpple.
 

Nu har jag mat så det räcker hela veckan och behöver inte bry mig om att laga något när jag kommer hem om kvällarna. Lunch och mellanmål finns också.
 
När Janne kom hem provade vi vårrullarna och ... ja, de ser ut som grönsaksfyllda kondomer, men de är faktiskt riktigt goda. Morot, gurka, avokado och grön sparris. Mums!
 
Nu sitter vi och softar vid TV:n. Beck - skarpt läge. Det är ett par år sen jag såg den, den är bra.
 
Ha en fin kväll      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0