Jul, jul, strålande jul

Det har varit en riktigt fin jul. Hostat och snorat, javisst, men det tar vi inget extra för. Jag räknar iskallt med att antibiotikan gjort att jag inte smittar.
 
Julafton tillbringade jag hos min äldsta dotter med familj samt Bekki.
 
Nova fick årets största paket. En grön grod-fåtölj!
 
På juldagens eftermiddag åkte jag till min näst äldsta dotter och hennes familj.
 
Ängla och Thyra fick varsin Lego Friends kalender och det roade dem hela kvällen. Meija fick en polisuniform och handklovar så vi åkte i finkan allihopa. Jag hade med mig en hund-bil-bur som blev det perfekta fängelset! Edwin fick en uppsättning goda nappar.
 
 
Idag har jag jobbat. Huddinge församling, Stuvstakyrkan, Södertörnskyrkan, Lions och Majblomman arrangerar tillsammans julfirande på Annandagen. Fjärde året i år, jag har varit med i tre. Det har ökat med ett trettiotal varje år och i år var vi någonstans mellan 150-170 deltagare. Fantastisk julmat, glögg, dans kring granen, tomte, O Helga Natt, andakt och god samvaro.
 
Det har varit en bra julhelg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0