Var dag är en sällsam gåva 🎵

... en skimrande möjlighet. Var dag är en nåd dig given, från himlen, besinna det (psalm 180).
 
Psalmen kom till mig innan jag hunnit vakna på
riktigt och jag tog emot den som en hälsning från dig.
 
 
Varje år så här långt i mitt liv har det blivit den 9 augusti. Varje år den 9 augusti tänker jag på min syster som aldrig fyllde 17 år. Fuck cancer!  Denna morgon sitter jag i båten ute på Aspö, hör måsarna och lyssnar förstrött till svärmor och Janne som pratar på sjöängen. Men jag sitter med ryggen vänd mot land och tittar ut över det blå vattnet, den blå himlen, en havsörn bärs uppåt i cirklar av vindarna... Idag är det 35 år sen du dog, syster. 35 år!
 
 
Nej, sorg är inget som nånsin går över. Sorg är något som blir en del av en själv och som man bär med sig genom hela livet. Men vad som är viktigt att veta är att Sorgen ändrar karaktär med åren och blir något man inte vill vara utan, för då skulle det ju bli som om du aldrig funnits. Människor man saknar i sorgen blir som klart lysande daggdroppar i själen. De fina minnena dominerar. Det är så det ska vara.
 
 
Var dag är en sällsam gåva! En skimrande möjlighet! Var dag är en nåd dig given från himlen, besinna det!
 
 
PS. Och precis när jag publicerade bloggen ropar Janne att jag ska skynda mig och ta med kameran. Apollofjärilen är tillbaka på Aspö efter många års frånvaro. Tack! Jag vinkar tillbaka 💕

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0