Valborg đŸ”„

NĂ„, nu var det ju nĂ„gra Ă„r sen jag var ivĂ€g och firade vid nĂ„n eld đŸ”„ sĂ„ jag kan inte sĂ€ga att jag personligen kommer att sakna det. Men valborgfirandet hĂ€r i byn Ă€r instĂ€llt som pĂ„ sĂ„ mĂ„nga andra stĂ€llen, och det Ă€r förstĂ„s lika ledsamt för de traditionella som det Ă€r nödvĂ€ndigt för samhĂ€llet. 
 
Idag har jag försökt roa mig som jag brukar, men lite ditt som datt. IgĂ„r bad jag maken leta fram vĂ„ra svampstubbar som vi köpte för nĂ„gra Ă„r sen och som gav god och riklig skörd 😋 ... dĂ„. Jag minns inte vad det var för sorts svamp men troligtvis Ă€r den ena ostronskivling. Idag la jag den ena i blöt. Vi fĂ„r se om det kommer nĂ„got, i annat fall sĂ„ Ă€r det bara att slĂ€nga och dĂ„ fĂ„r vi nĂ„gra kvcm mer plats i boden 🙌 🙌 🙌
 
Jag vet, det ser inte aptitligt ut men det Ă€r inte stubben som ska Ă€tas. Sen fĂ„r vi förstĂ„s se om det tĂ€nker börja vĂ€xa nĂ„t svamplikt pĂ„ den 🍄
 
VĂ„r vita magnolia har börjat blomma medan den rosa ff stĂ„r i knopp. Det har varit minusgrader i tvĂ„ nĂ€tter och vi har försökt rĂ€dda de vita blommorna frĂ„n frosten med hjĂ€lp av en fleece-filt. Det funkade igĂ„r, men idag hade tyvĂ€rr frosten nupit blombladen bruna â˜č NĂ„, det finns en hel del outslagna blommor vi fĂ„r hoppas pĂ„ 👍

Hundarna skĂ€llde som galna nĂ€r vi kom hem frĂ„n morgonprommisen. De trodde nog vi hade ett spöke i trĂ€dgĂ„rden 😂
 
Efter dagens jobb --> 2 timmars telefontid och ett samtal med chefen fick jag ovĂ€ntat besök. En av mina knyppelelever kom förbi med en vacker Kryssabella och en tidning. Ett av vĂ„ra samtal i mĂ„ndags var resor eftersom det visade sig vara ett gemensamt intresse. Tidningen var GrĂ€nslösa Resors medlemstidning, sĂ„ efter en smarrig pyttipanna-lunch pĂ„ kalvstek, lök, potatis och Ă€gg 😋 fick jag en trevlig lĂ€sstund. OJ! vad jag Ă€r ressugen! Detta Ă€r exakt den typen av resor jag Ă€lskar!
 
 
Under sen eftermiddag satte jag mig att virka vid tvn. Maken Äkte till Ànkan efter jobbet och har hjÀlpt henne i trÀdgÄrden hela em och kom hem nyss. 

 
I övrigt har jag fÄtt mig en lika obehaglig som skrattretande överraskning. Mitt ex har gÄtt till tingsrÀtten och försöker fÄ faderskapet upphÀvt... vÄra barn Àr 35 och 36 Är gamla! Vad sÀger man? För en man med sÄ lÄgt IQ var det ovanligt innovativt att överraska med. Jag har inte pratat med honom sen han lurade barnen pÄ pengar samt försökte sÀtta mig i skuld hos kronofogden för 17 Är sen, dÄ fick jag nog och gav upp. 

Nu tĂ€nker jag fortsĂ€tta ha en trevlig kvĂ€ll 💕

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0