Berättelser från min konfirmationstid

Jag hade en underbar konfirmationspräst! Fyra veckors läger på Graninge stiftsgård utåt Värmdö... Två berättelser har jag burit med mig genom livet så här långt och de har ofta hjälpt mig genom svårigheter.

Livet är som en orientering
..sa min konfirmationspräst en gång. De olika kontrollerna är förutbestämda, vissa saker ska du gå igenom, men vägen dit bestämmer du själv. Ibland går man vilse, ibland går man rätt på, ibland tar man en paus.. men du kommer alltid fram till dina kontroller och alla ska gås igenom innan du är klar med livet..


Pilgrimsvandring från Alvastra kloster

Livets väv
Livet kan oxå liknas vid en bonad, eller ett broderi. Vi ser arbetet underifrån och kan inte se dess skönhet från avigsidan. Det är trådar som går kors och tvärs och misslyckanden som man kunnat dölja på avigsidan... men en dag kommer vi gå vidare, och då, när vi ser ovansidan, då kan vi se hela skönheten med denna bonad som är livets väv.

             


Kommentarer
Postat av: Marianne

Underbara berättelser Gunilla!

2010-07-21 @ 11:41:43
URL: http://maralutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0