Fästing-biten?



Strax före vi åkte till Gran Canaria fick jag ett rött utslag i knävecket... Jag sökte läkarhjälp därnere, men de skulle ha 100Euro för att kolla och då blev jag för snål. Hade inte ont av det så jag smorde in det med extra solskydd och levde som vanligt.

Idag kilade jag över gatan, från jobbet till vårdcentralen, för att kolla om jag kunde få lite svin-vaccin...och det fick jag. Eftersom jag själv trodde att ustlaget var bältros (barnbarn har haft vattkoppor) så visade jag benet och frågade om det spelade nån roll för vaccinet om jag hade bältros och skulle få det kollat hos doktorn på torsdag. Sköterskan tog mig genast ner till doktorn för hon trodde jag hade fått en propp! Jag hann bli lite spak innan doktorn konstaterade BORRELIA! Underligt vald tidpunkt för ett fästingbett, men det förekommer att det inte slår ut på en gång.

Eftersom jag blev lite chockad över den misstänkta proppen så får jag fortfarande skrattanfall... Borrelia vid Lucia, jo-jag-tackar-jag! Snacka om att få lite sommarkänslor lagom till första snön!

Kommentarer
Postat av: Snurran

De där små illvilliga krabaterna håller väl igång bara det är plusgrader, så jag är inte försvånad trots allt :-/ Hoppas pennicillinkuren hjälper! Har en kompis som inte upptäckte sin borrelia med en gång och hon har dragits (gör fortfarande) med skiten sedan i september :-(

2009-12-14 @ 18:33:10
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Gunilla

Ja vad säger man? Jag har ingen aning om hur länge sen "den illvillige" besökte knävecket... jag kan ju ha burit runt på infektionen ett tag... Men vi hoppas på pc-kuren! Kanske blir pigg som en nötskrika till jul! :O)

2009-12-14 @ 18:50:46
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0