Lyckan i ett par Lonsdale

                

I våras när vi var i London köpte vi på vinst och förlust ett par Lonsdale-skor åt Jens. De var för smala och de har sen blivit liggande. Nu har vi gjort ett ryck och lagt ut några grejor på Blocket, bla min gamla nya systemkamera, Märklin-tåget och skorna. Idag mötte jag upp en kille vid Högdalens T-bana för att visa skorna... och han blev överlycklig. Han hade länge önskat sig ett par äkta Lonsdale men hade inte råd att åka utomlands pga tand-operationer, sa han. Han skakade min hand flera gånger och sa hur glad han var att han kunnat köpa ett par äkta Lonsdale från London. Visserligen lyckades jag själv pruta dojorna, jag trodde vi lagt ut dem för 300kr och han ville betala 340kr vilket jag nobbade... när jag kom hem kollade jag annonsen och vi hade visst lagt ut dem för 350kr *fnissar*. Jaja, hans lycka var mer värt än de där 40-50 kronorna jag råkade bjuda honom på... och jag är som bekant INTE nån affärskvinna ;O)

Annars har dagen varit lugn. Jobbat två timmar. Lunchat med Janne i Högdalen, köpt sista julklappen och kompletterat ingredienserna till lussebulls-bak, hemrullade köttbullar och julgröten. Janne håller på för fullt på övervåningen medan jag väntar på att min köttbull-smet ska "svälla". Ska nog gå upp och hålla honom lite sällskap, kan ju alltid sätta upp RB-symbolen på knyppeldynan så inte pinnarna far runt när dynan ska upp i skåpet över jul ... 

                    

Kommentarer
Postat av: Snurran

Hoppas du och familjen får en riktigt god, fridefull jul!

2009-12-23 @ 21:50:47
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0