Har bokat tid till veterinären

Tänker göra en fullständig hälsoundersökning på Ragnar samt diskutera vingklippning. Är så tveksam till vingklippning för han flyger så gärna... men det är oxå det som är dilemmat. Om han lyckas smita i sommar kommer antagligen han käkas upp av andra fåglar och jag sörja ihjäl mig. Han är så tam, men jag törs inte lita på att han kommer tillbaka om han helt kommer ut i det fria. Inget lätt beslut alls! Ska bli skönt att få diskutera det med en fågelexpert.

okt-08

Min grekiska sköldpadda Esmeralda har en knäpp näbb, den växer och växer. Hon ska få följa med så ska de kolla upp den oxå, samt kolla att hon är ID-märkt på rätt sätt. Hermani Testudo är Cites-djur och jag är väldigt tveksam till de papper jag fick när jag köpte henne i augusti 1998. Skönt att äntligen få ändan ur vagnen och kolla upp det. Dyrt som 17 blir det, men har man djur får man ta ansvar för dem oxå.

Juli 2006

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0