Frivoliteter mm

Söndagen blev en lång och rolig dag. Först kyrkoherdeinstallation i Vantör, jag var med på gudstjänsten men hoppade över grillfesten på Högdalens torg för jag hade anmält mig till en kurs i Frivoliteter ändå ute i Jakobsberg (den enda i Stockholmsområdet). Jag kom 2,5 timme försent till den 4 timmar långa kursen, men jag hann ändå fatta principen med hur man slog knutarna med skytteln. Till sist hem till dottern som har två små flickor, hämtade hem de små ljuvliga och hade dem hos mig över natten. Ett härligt och roligt dygn, men idag har tant Guggelutt varit riktigt trött. Efter att ha röjt undan efter de små ljuvliga har jag mest suttit vid datorn och sen vid TV:n och "frivolerat". Jag måste ta reda på verbet för Frivoliteter... för vad heter själva jobbet. Man stickar, man virkar, man syr och man ... knyter frivoliteter? frivolerar? Läste nånstans att frivolitet är lättsinnighet... men så här blev i alla fall mina frivola örhängen som jag fixat med ikväll. Tada....


Kommentarer
Postat av: Snurran

Läckra!

2009-09-08 @ 19:02:33
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0