Onsdag em!

Jättemysigt att vara på Stureby med sjukhemskyrkan igen. Satt bara med idag, prästen hade gudstjänsterna... men i båda fick jag sitta med de boende. På första gudstjänsten höll jag en orolig dam i handen hela tiden och i den andra "passade" jag en nyopererad kvinna som inte fick resa sig. Det är så gott att ha möjligheten att bara vara i dessa möten, ett gott komplement till prästen som höll i gudstjänsten och så jag som fick chansen att ombesörja andra behov.

                              

Efter Stureby åkte jag till jobbet och hämtade grönsaker till marsvinen. Husmor lägger alltid undan "renset" i en påse åt mina små skyddslingar... sen åkte jag till zoo för lite "valpterapi" och "hundvaccination" som jag kallar puss-och-kram-kalasen för. Vilda ville gärna pussas lite! Det beställda sköldpaddsfodret hade kommit oxå!



Sen vidare för att handla till familjens människor. Det blev fläskfilé och nån rolig pasta som såg ut som ris! Jättegott! Hem och laga mat!

Janne åkte till jobbet för att fixa med svärmors skåpluckor, Rebekka är ute med en kompis, Jens och gänget tog en 23-timmars ett Åbo-kryssning och Monica är ute på sin tredje egna Mary Kay-kurs. Jag är trött som vanligt... men tänkte sätta mig en stund vid TV:n... och kanske stickorna... eller deklarationen ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0