Tisdag igen!

Blev klar med Pippatröjabakstycket igår kväll, stickade ett par varv på spetsen oxå innan jag kröp i kojen.



Vaknade med yrsel och tänkte först ställa in dagen, men sen for envisheten i mig och jag klev upp, in i duschen, mata djur, frukosten blev en urseg historia, sen väckte jag Jens som fick skjutsa mig till jobbet för jag vågade inte köra. Han lovade ha ljudet på på mobilen ifall han skulle behöva hämta mig. Men jag klarade mina två timmar - mässa, fika och personalmöte. Idag var Previa-företagshälsan där och gav en riktigt bra föreläsning om hälsa, hon hade förmågan att göra det lite kul och inte bara foka på nyttig mat och rörelse utan tog in lite skoj som Darwins utvecklingslära och gummisnoddar.

Sen promenerade jag i sakta mak mot T-banan, yrseln började ge med sig. Jag åkte in till Svensk Hemslöjd, Vendelas Hantverk och Marias garn som omnämts på estniska spets-stickningskursen. Vendela var tyvärr sjuk och affären stängd, men jag såg Cacao-garnet hängandes i fönstret... precis sånt jag ville ha! Jaja, det blev ett grönt Mora redgarn i Hemslöjden och ett blått tvåtrådigt ullgarn hos Maria samt en rundsticka i lite mindre format. Sen gick jag till Ming Garden och åt friterade räkor innan jag gick vidare till terapeuten. Jens hämtade mig därifrån.

Nu har Jens varit och köpt sushi åt oss. Om ett par timmar ska jag gå och knyppla... har kört fast i övningsspetsen och tycker inte att det är så skitkul just nu, tänkte först hoppa över ikväll... men nej, nästa gång kan jag inte gå pga sista tillfället i spets-stickningskursen, så det blir nog bra att ta sig iväg, även om jag inte mått så bra idag och är oinspirerad. Imorgon får jag dessutom sovmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0