Äventyr på Edö, Ljusterö och Aspö

Två underbara dagar på Edö. Jag har suttt på land och virkat mesta tiden, Janne har solat och fixat i båten. Med viss stolhet kan jag berätta att jag oxå i år tog premiärdoppet ute på Edö. Edö är alltså en liten nästan öde ö och vi har hittat ett ställe längst in i en naturlig kanal, liksom. Helt underbart!


"Vårt" myspysplace!

                            
                              Bamse har grävt....


...och slängt sin kompis i sjön oh släpat honom i mossan...

                     
                      Jag har virkat en massa mormorsrutor, 100 stycken minst!


Jonte myra har stretat vid båt-tampen... fram och tillbaka...

                     
                       Beviset på att jag badat i år oxå...


Sovit gott har vi gjort alla tre!

Igår på kvällskvisten åkte vi över till Ljusterö och gick upp och pratade lite med Jannes moster, sen sov vi vid gästbryggan och imorse kom moser ner för att följa med oss till Aspö och gratta Jannes mamma och plastpappa som båda fyllde år i början av veckan. Nu är vi här alltså... och det blir sista natten i båten för den här gången!


Pärlemor-fjäril på Aspö

                  
                   Bamse Bus på sjöängen


Kommentarer
Postat av: Marianne

Härlig blogg! Helt underbara bilder. Du är en duktig fotograf Gunilla. Kramar

2010-08-12 @ 17:39:02
URL: http://maralutt.blogg.se/
Postat av: NettAnn

alltså du,den där bamse bilden där han sover med filten på,den borde du tävla med någonstans.så himla bra är den alltså.

krm

2010-08-13 @ 02:57:45
Postat av: Rolf

Hej! Fjärilen är en Silverstreckad pärlemorfjäril.

Fina och härliga bilder du har på fin blogg.



Ha en härlig dag

2010-08-14 @ 12:03:37
URL: http://bakgrunder.com/bloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0