Så blev lördan istället

Bekki skulle ha en killkompis på besök till kvällen, så jag satte igång att försöka försköna hemmet något. Fick bort en hel del skit faktiskt och då känns det som det är lättare att andas tycker jag. Låg och vilade ryggen en stund, sen plockade jag fram knyppeldynan och gjorde klart "dukaterna".

              

Många pauser, stod upp en stund ibland...men när jag hela tiden lyckades dra av tråden gav jag upp. Det blev nästan 14 cm och 12 cm riktigt knypplad spets ger godkänt på kursen. Söt spets, tycker jag. Nu har jag beställt lite nytt från Svenska Spetsar.

Ryggen ömmar. Nu tänker jag ta lite glass och sen börja sy ihop en stickad tröja mamma kom med före GC... har glömt den, men nu ska de hitåt på måndag så kanske kan de få med sig den då...

Jens och Sandra har åkt till Tumba. Jens ska eventuellt prova att jobba lite efter förkylningen om de ringer in dem om snöskottning... det känns ju som risken är stor! Bekki sitter och snackar med killkompisen och sen ska hon sova över hos en tjejkompis ute på Ekerö... Hoppas bussarna tar sig fram i skitvädret...

Kommentarer
Postat av: NettAnn

hejan! det du upplevde med det blev lättare att andas när du städat är ren feng shui.Jag har inrett mitt hem efter den läran till nästan 100 % o en av principerna där är energin frigörs när man har ordning samt att man ska kasta,plocka bort sånt man inte använder ofta el anser är vackert.onödiga saker kväver luften vi andas o stoppar hemmets energier.För mej funkar det bra för man slipper ju storstädningar i skåp o lådor eftersom alt rensas ut,när nåt nytt tillkommer tas något gammalt bort(säljs,kastas el ges bort)

kram paradoxxa

2010-02-20 @ 23:04:56
Postat av: Gunilla

Hej NettAnn! Jag tror jag läste det på Lunar om hur du inrett ditt hem och jag tror verkligen mycket på Feng Shui. Jag försöker göra mina ryck och det funkar verkligen när jag orkar göra det. Mitt problem är att gamla intressen, studielitteratur och annat "gammalt skit" hopat sig under min sjuka tid och nu är det så mycket att det nästan är oöverkomligt. Just nu tänker jag att jag kan göra nåt litet varje dag, bara så att det händer nåt i energierna... idag slängde jag vissna julgrupper och säckiga blommor, igår var det bla posthögen som fick sig en omgång. Jag begriper inte att det aldrig tar slut! ...men det är ju åratal av försummelse förstås och jag är ju inte den som drar hem den mesta "skiten", även om jag hjälper till...

Kram

2010-02-21 @ 12:36:39
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: NettAnn

hejsan!jo men även om det är gammalt behöver det inte var "skit".Finn en plats åt dina studiesaker o dylikt där du kan ha de i fred.Men jag gör som du,en sak åt gången.Om jag städar blir det ett rum i taget.Min värk säger mej det är min gräns.Du ska även om du kan en stund varje morgon o kväll öppna 2 fönster så det blir genom"sköljning" av inomhusluften till ny luft.Tänk på det är de små sakerna som man märker direkt!som tex dina växter idag!kram

2010-02-21 @ 15:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0