En olycka kommer sällan ensam...

La mig vid 20.00 igårkväll, läste ett kapitel ur "Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus, men somnade sen som en stock. Vaknade vid 6.00 imorse och knallade runt en stund, mådde skit, rent ut sagt. Somnade om och gick upp kl 9.00 när klockan ringde, duschade varmt, åt frukost... men sen fick jag ge upp. Linnéa och jag hade pratat om att åka till Husdjursmässan tillsammans, men igår ringde hon att hon var sjuk så jag tänkte åka själv med Ängla, men som sagt, förkylningen som legat och grott ett tag bröt ut under natten. Hade SÅ mycket sett fram emot mässan, men men... Jag har iaf tagit ledigt från jobbet och slipper sjukanmäla mig i nuläget.

Monica hade ringt sent igårkväll, men inget meddelande så jag tänkte att jag ringer upp henne när jag återtagit anmälan hos Äldre Direkt eftersom hon dog på nyårsnatten. Onödigt att de ska lägga ner en massa jobb i onödan. Medan jag pratade med handläggaren ringde ett okänt nummer min mobil, men jag tryckte bara bort det. Sen kom ett mess från Twana... att Monica ligger på sjukhus i Oslo med förmodat diskbråck. Åh... jag ringde upp honom och på tredje försöket under 45 minuter fick jag oxå tag på Monica. Hon har ont men är ändå vid gott mod. Hon fick smärtsillande men visste inte vad som skulle hända framöver.

Så... död, 2 rejält förkylda och diskbråck på fyra dagar?! Är årets kvot fylld nu eller ska det fortsätta så här? Jag ska iaf ta det superlugnt för kl 18.00 tänkte Janne och jag sitta på Cinderella för en 23-timmarskryss. Det blir utan smink och i varma kläder kan jag säga! Jag hoppas verkligen kunna åka på sjukhemsandakt på onsdag, men vi får väl se hur det blir med den här förkylningen först!

Kommentarer
Postat av: Snurran

Nej usch nu kan det få räcka ett tag för er del, vilket sätt att inleda det nya året på :-/ Hoppas ni ändå får en trevlig resa kram

2010-01-04 @ 17:01:29
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0