Söndag...

Trodde inte mina ögon när Bekki väckte mig halv tolv. Men men, det har blivit två sena nätter nu... Åt frukost, gjorde rent hos marsvinen (Tova har fått en knöl på höften... ajajaj, det var början till slutet för Pinglan) och sen åkte Bekki och jag till Willys. Jag frostade av frysen och gjorde rent kylen på lördagen och passade på att skriva inköpslista för att slippa småhandla hela veckan... och Bekki hade synpunkter och förslag så jag föreslog att hon skulle följa med istället. Hon nobbade... men nu var hon på!

Det blev en trevlig storhandling. Jag visade henne hur hon skulle kolla tomater och vindruvor och jämförpriserna. Då blev det inga problem att ta en billigare youghurt om man köpte vindruvor som var dyra, och laxen struntade vi i för den var svindyr. Det var faktiskt riktigt kul! Vi diskuterade hur man skulle få ihop nyttig mat med ekonomiskt tänk och försökte få ihop det så det skulle bli gott oxå.

Hemma packade hon in alla fyra kassarna medan jag parkerade bilen, sen städade hon skafferiet. Jag gjorde fläskkotletter och potatisgratäng med grönsallad, tomater och hackad paprika/gurka, smarrigt och allsidigt.

Kvällen har jag ägnat åt Janne och sen broderade jag på en duk som blivit liggande när roligare saker kommit för mig, Vi tittade på Falk tillsammans. Nu är klockan sent igen och imorgon ska jag jobba på morgonen.

Bjuder på en bild som jag snodde från Bellas blogg från i fredags. Nån sorts kurragömma/ gosedjursinvation... Men kul hade vi!

              
               Starring: morfar, mormor, Justin och alla gosedjuren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0