Första semesterhelgen

Oj vad jag har slappat. Hela dan igår satt jag i princip och gjorde klart en tröja som mamma har gett upp om och som hon vill lämna till brorsan på måndag. Slö, slö, slö. Kvällen tillbringade vi med "Men in black 2" sen sov iaf jag gott hela natten. Det har regnat som bara den, mer är 50 mm för regnmätaren var överfull. Var ute med Bamse kvart över 7 men han bara rusade upp på altan, vägrade att göra nåt ute! Två korvar fick jag plocka upp senare inomhus men inget kiss. Janne tvingade ut honom efter 11.00 och då kissade han en sjö.

            

Blixten slog ner här runt halv 8 imorse. Jag hade gått och lagt mig efter den misslyckade kissrundan då ett ljussken blixtrade genom rullgardinen och strax efter small det så hela huset skakade. Inget mer, bara den knallen. Igår vid samma tid tog jag med mig Ragnar när Bamse skulle ut och morgonkissa och då träffade vi två par stavgångare som stannade och pratade, ena paret var från Hagsätra där vi bor. Båda paren gullade med Bamse och hoppade sen till när Ragnar började prata på min axel... Han väcker lite upmärksamhet när han helt plötsligt säger "heeej", min stiliga fågel. Ragnar var ute hela dan i sin större bur och på kvällen fick han sitta inomhus PÅ den, men när vi åt middag tröttnade han på att sitta på buren så han flög med dödsförakt på sina vingklippta vingar ut i köket, klättrade upp på Sandras ben och skuttade över köksbordet till mig, han ville vara med sin flock! Sen fick han sitta på min axel resten av kvällen. Båda djuren satt i soffan och tittade på TV med oss, mysigt!



Linnéa med failj kom på förmiddagen. De ska fixa med sin husvagn och ge sig av på husvagnssemester imorgon. Önskar dem bättre semesterväder... men nog 17 är det skönt med detta ordentliga regnväder nu, det behövs verkligen! Hoppas bara att det inte blir lika mycket regnande de närmaste veckorna som det varit tropisk värme de senaste veckorna.

Nu ska Janne och jag laga mat, färskpotatis och grillade hemgjorda hamburgare. Har lagt in min favvodikt på min andra blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0