Besök på akuten

Det var väl inte så mycket mer att fundera på med färgen och storleken på foten imorsen. Vi gjorde oss klara och åkte hem. På väg från båtklubben släppte Janne av mig vid akutintaget på Huddinge sjukhus.

Efter ungefär 1,5 timme fick jag träffa en läkare som direkt sa att foten är bruten och du ska sitta i rullstol. Så iväg på röntgen i alla möjliga ställningar... sen gick det fort. Foten var inte bruten men jag tänkte aldrig på att fråga vad som var galet. Hon sa att jag hade en ordentlig blodutgjutning och att leden är svullen och inflammerad, men det hade jag oxå kunnat berätta. Vet inte om ledband eller nåt annat är skadat, men jag fick ett sjukintyg som gäller nästa vecka ut. Janne hämtade mig, vi köpte mat på vägen och sen har jag legat i vardagsrumssoffan. Ska belasta foten så länge det inte blir outhärdligt, men jag ska först försöka få ner svullnaden genom högläge. Janne får ta Bamse och det känns inte så kul att hela tiden belasta honom med det.

                                                                                 

Nej... jag tror jag ska försöka duscha och sen sova. Ska nog skippa trappan och bädda i vardagsrummet. Jag fryser och är oändligt trött... läkningen har kanske börjat?

Kommentarer
Postat av: Snurran

Usch, stackare.. :-/ Skönt ändå att det inte var brutet!

2011-08-11 @ 21:30:57
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0