I'm ho-ome :O)

                     

Madrid imorse

Äntligen hemma. Det blev en lång hemresa men vi hade det bättre än många andra. Igår var planet försenat ner till Fuerteventura med den påföljden att vi kom iväg sent oxå... det innebar att de som hade anslutningsflyg i Madrid fick problem, några missade helt enkelt sina plan medan andra fick rusa som dårar. Janne och jag hade ckeckat in vårt bagage ända till Stockholm (man kan göra så på flygningar inom 24 timmar fick vi veta när vi åkte ner) så vi bara travade ut till bus-shuttle stop och ringde efter gratisbussen till hotellet.



Idag gick vi upp halv sju, duschade åt frukost och tog bus-shutteln kl 8.05 till flyget. Flyget skulle gå 10.10 men det blev försenat ca en halvtimme. Dock flög de ikapp så vi landade bara något sena på Arlanda strax efter 14.00. Vi hade långtidsparkerat på Måby och deras bil kom och hämtade oss. De har nåt suveränt system så de ser på nån skärm via Luftfartsverket som uppdateras var 15 minut, vilket innebär att de ser när planet landat och så åker de för att hämta upp.

Rusade in på Willys och handlade. Vi hade inte ätit nån lunch och Janne skulle jobba natt, så jag högg fläskkotletter, grädde och sambal oelek plus lite till, hem och laga snabbmiddag. Jag hade messat Jens "su es a la casa", vilket jag trodde betydde "vi är hemma" men när jag slog upp det var det inte riktigt rätt. Men Jens hade iaf listat ut vad jag menade så han kom på snabbvisit.

Janne joobar, Bekki skulle ut och ta en öl med arbetskamraterna men jag är glad över att hon kloknade till och gic och la sig istället, hon har jobbat 23-07 inatt och imorgon är det skola. Nu har jag packat upp och tvättar andra maskinen Fuerteventura-lort, suttit vid datorn i timmar och laddat upp mängder av bilder på Facebook, välkommen dit och kika (du måste vara inloggad på Facebook om länken ska funka)!

Now me vill sleepa!

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0