Snart ledig!

Det har varit två tunga dagar. Igår hade jag två långa samtal med kollegor, ett sorgesamtal och sen ett hembesök som blev lite sent. Hem och hämta Bamse... och när jag kröp i koj strax efter 22.00 så kunde jag inte somna. Slumrade av och till efter klockan blivit 1.00 och gick upp en stund efter 6.00. Det är ju ingen idé att försöka somna 45 minuter innan klockan ska ringa efter en sån natt, man blir bara tröttare.

Idag har jag hållit mig undan arbetskamraterna för jag har inte känt mig ok efter natten. Mmonstret kom på besök på förmiddagen så det var antagligen orsaken till sömnlösheten. Hon dyker upp med 3-3,5 veckors mellanrum ... ska jag aldrig bli för gammal? Åkte iväg på ett lunchmöte i stan, sen var det mest röj på rummet. Vi ska ha storstädning den 10 januari så många av oss har passat på att röja i högar och stämma av almanackor.

Jens och Sandra kom på middag. Jens bil pajade igår och imorgon åker han en sväng ner till Tyskland. Kvällen har jag ägnat åt att sticka/virka ett par pulsvärmare åt mig. Fryser så förbajat om händerna, särskilt på jobbet när jag jobbar vid datorn!


Den misslyckade sjalen använder jag varje dag nu. Den är virkad med för tunn nål, men jag
älskar färgen och stjärnmönstret som påminner om julstjärnor.



Pulsvärmarna är stickade med en infogad virkad mormorsruta. Jag
älskar mormorsrutor! Imorgon tänker jag göra en uddkant på den.

Nu hoppas jag på en bra natt!

     

Kommentarer
Postat av: Din bästa dotter

Snyggt morsan!

Kan inte du göra sånna vantar till mig? :-)

2011-12-30 @ 07:01:13
Postat av: Guggelutt

Vilken färg? :o*

2011-12-30 @ 14:55:03
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0