Tissda!

Bra dag ... igen! Var på jobbet strax efter 8, hann dryfta några småsaker med en kollega innan mässa och personalmöte halv nio. Förmiddagen präglades av att fixa allsångshäftet med Lucia- och julsånger till imorgon, men hann oxå med en del annat. Lunchmusik med soppa klockan 12.00, jag satt med ett gäng damer som förlorat en kompis och fortsatte efter lunchen med en spontan sorgegrupp i brudkammaren. Kunde därefter avsluta ett svårare ärende genom ett överlämnande till socialtjänsten efter ett par månaders jobb kring att klara upp en del jättekonstiga missförstånd. Tänk att det ska vara så svårt med språk! Bara att tolka från svenska till svenska är en vetenskap ibland. Jag fattar ju! Varför fattar inte andra? Det måste vara nån stress över budget och lagar. Det är i dessa lägen så skönt att jobba inom kyrkan, där vi kan ta hänsyn till alla perspektiv innan vi öppnar munnen och pratar fakta kring personers hela liv...! Hann med en del småsaker innan jag lämnade skeppet klockan 16.00, åkte til CRT och lämnade tillbaka Bamses alldeles förstora regnkläder. Nu får fjolårets vinterkappa duga till jag hittat nåt annat. Den passar åtminstone, det sa dagis oxå. Inte helt regnsäker, men bättre än de vi provat hittills. Handlade på Willys, hem och fixa tacos till mig och Jens. Han kom hit och jag tycker vi haft en mysig kväll. Bekki har varit borta på annat, Janne jobbar på Sanda medan Jens och jag pratat ekonomi.

Mamma mailade ett klipp ur arkivet på SVTPlay, min favoritmorbror dyker upp 2.18 och är den stilige unge man som står i mitten. Kuriosa: han anklagades för att ha startat Ungdomskravallerna på Söder 1948... men han har aldrig berättat hur det egentligen var ;O)

Well well well ... ska väl ut med hunna rå...
                                                                   

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad lustigt att vi pratade om din morbror när du var här och att nu få se hur han ser ut. Roligt att se klippet!

2011-12-14 @ 00:45:44
URL: http://maralutt.blogg.se/
Postat av: Lisa-olsi

Tittar bara förbi för att

önska dig en trevlig vecka :)

2011-12-14 @ 16:25:11
URL: http://olsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0