R.I.P Drutten

Min sista gamla tjej avled inatt. Det var väntat, men likafullt tårfyllt och tråkigt. Hon var den sista av fyra och hon har funnits här i över 6,5 år så hon blev gammal. Senast igårmorse pep hon och åt morot med god aptit. På eftermiddagen satte hon i sig en tomat, men på kvällen var hon väldigt stillsam. Det kommer blir fruktansvärt tomt utan mina små pipande grisar... fruktansvärt tomt!


Pinglan och Drutten, september 2004


Drutten fick ungar i februari 2005. Bagheera, den mörkaste, behöll vi och hon gick bort i somras.


Drutten var Jens marsvin innan jag övertog henne.


Juli 2006. Bagheera, Pinglan, Tova och Drutten ska få komma ut på grönbete en vanlig dag på sommaren <3


Juli 2009. Pinglan har gått bort, men Tova och Bagheera finns fortfarande med Drutten.


Den sista bild jag tog på henne. Kanske två veckor sen?

Jag saknar dig. Jag saknar dina "systrar" <3


Kommentarer
Postat av: Marianne

Usch vad tungt. Jag förstår mycket väl att det kommer att bli tomt. Vilka vackra bilder du har tagit på de små grisarna genom åren. Kram <3

2011-02-17 @ 12:14:16
URL: http://maralutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0