Bamse, 10 månader


                        

Han blir äldre, den lille skiten :O) ... och större!



Värken har tilltagit igen. Var rätt däckad igårkväll, låg mest framför TV:n förutom att jag lagade Carbonara till middag. Bamsenaderna går jag långsamt och väl påbyltad eftersom jag inte vet hur mycket det är fukten som bidrar till värken.

                                   

Nu sitter Ragnar och jag och softar i köket. Bamse ligger nybadad i soffan, det är bra skitigt ute och han träffade många kompisar på morgonrundan.

Nu ska jag duscha och ta fram en bok om hundar, tänkte jag. Eftermiddagen bjuder på terapi, ev. gocart (om kroppen håller) och knyppling till kvällen.


Jobbar på vidskepelsen

Kommentarer
Postat av: Marika "ioma" Lantz

Hejsan.

Fann din blogg via google när jag letade på knyppling.

Jag skriver till dig för att jag undrar om du har några bra länkar till sidor där man kan lära sig knyppling?

Jag köpte igår en knyppeldyna med pinnar för 50kr (måste väl vara ett fynd) och så ett lingarn som jag tänkte öva mig med.

Har länge varit nyfiken på knyppling men inte hittat saker som behövs.

Jag vet så gott som inget om det mer än avv det är väldigt vackert med knypplade spetsar osv.

Har du några tips?

Hur rullar man upp garnet på pinnarna t ex utan spolmaskin?

Maila mig gärna.

kram

Marika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0