Nyårsafton 2010-11

Först vill jag säga tack till Bella och Rickard som ordnade festen! Sen vill jag säga tack till alla barn med respektive samt barnbarn inklusive Bamse och Diesel som gjorde festen till den roligaste jag varit på på länge! De bilder jag publicerar hoppas jag var och en tycker är OK, jag har frågat alla om det är OK att de syns på bild och fått okej på det. Vi hade väldigt roligt där samtliga bjöd på sig själva (utom möjligtvis Bamse som prompt skulle skälla ut Diesel vid varje tillfälle som bjöds, som i sin tur tog det väääldigt soft). Det bjöds på fantastisk fläskfilé med potatisgratäng och pannacotta med jordgubbsås, kareoke och fyrkverkerier!

             
Marschallen Monica tände på vår trappa innan vi åkte!


Älskar denna bild. Älskar min nya kamera som tar så bra bilder.
Denna bild på nyaste babyn och nyaste familjemedlemmen.

 
Jag tror Matte behöver lite pisk med              Rickard är en suverän kock!
lasersvärdet!


Carpe Diem ...  och ........            en Pippi Långstrump-flicka!


Ängla                                                         Thyra


Justin


Me myself and I i sop-påsen!                      ...and mi dog!


Mina fina barnbarn! Thyra, Ängla och Justin!


Bella och Ängla sjunger om Pippi Långstrump

                         
                          Vilken låt det är vet jag inte... men Thyra lever sig verkligen in i den!


Diesel ser verkligen ut att ha ett grönt och ett gult öga!




Killarna kunde oxå släppa loss i kareoken! Nästa gång får jag visa att jag oxå kan,
denna nyårsafton hostade jag så fort jag försökte ta en ton. Men Metallica! Vem kan motstå?

Vi kom hem vid 3, nöjda och glada vädret till trots! Och det jag lovade berätta idag? Jo, bara att Janne och jag varit förlovade i 20 år... men eftersom han jobbar så intensivt just nu så blev det "bara" en chokladtårta på Heron City! Trots att ungarna trodde jag utlovade "snusk" när jag sa att jag skulle "rå om" honom i em... hörni tjejer i min ålder... hur tolkar ni "rå om"? Jag skulle aldrig ens i min fantasi skriva om nåt privat i en öppen blogg! Än mindre blotta dylikt på ett fik i Heron!!!!


Chokladkaka med Latte på Georges i Heron City!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jättefina bilder! Claes och jag förlovade oss för 26 år sedan på nyårsafton! Vi "leder" med 6 år ;-)

2011-01-02 @ 08:52:58
URL: http://maralutt.blogg.se/
Postat av: Snurran

Grattis i efterskott! :-D

2011-01-03 @ 09:40:27
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0